Vreemde groei oleander

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Vreemde groei oleander

Berichtdoor s.janssen op 14 jun 2014 23:33

Vorig jaar een stek kunnen bemachtigen van een wilde oleander, met succes kunnen stekken en dit jaar een grotere pot gegeven. Helaas de nieuwe groei is slap en vertoont rare vlekken op het blad. Ik heb wat bladluis kunnen ontdekken maar of dit de oorzaak is durf ik niet te zeggen. Zoveel zag ik ook niet zitten. Wie herkent dit?

Normaal heb ik niet zo veel problemen met oleanders, elk jaar volop in bloei en flinke groei.
Bijlagen
Oleander.jpg
Oleander.jpg (42.23 KiB) 2675 keer bekeken
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Re: Vreemde groei oleander

Berichtdoor pevano op 15 jun 2014 08:52

Zeker het schadebeeld van luis. Ze zitten in het hart en prikken daar de jonge bladeren aan die als ze uitgroeien dan vervormen. Die stippen zijn er ook van.

Peet
pevano

40 bedankjes

Berichtdoor AIREMULP op 15 jun 2014 09:47

Inderdaad ik sluit me aan. Ik heb dit voorjaar ook veel last van bladluis op mijn planten.
Edwin
One life, live it !!
AIREMULP

135 bedankjes

Berichtdoor Dennis_S op 15 jun 2014 12:39

Ook mee eens. Lekker in de volle zon zetten, liefst een nog wat grotere pot dan gaat de luis vanzelf weg. Grotere pot, de scheuten toppen en op de warmste, zonnige plek zetten die je hebt.
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 15 jun 2014 21:20

De plant lijkt erg groot maar dat valt best mee, zo'n 30cm in een pot van 20cm. De wortels komen niet onderuit de pot. Ik kijk het even aan met verpotten. Ik zal de plant toppen, moet lukken!
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?