slaphangende bladeren Tetrapanax Giant

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: slaphangende bladeren Tetrapanax Giant

Berichtdoor shusui op 22 jul 2014 15:42

Volgens mij komt het niet door die begrenzing maar eerder dat deze plant op zijn nieuwe standplaats nog niet voldoende wortels heeft kunnen maken voor zijn grootte, en daardoor nu bij die plotse warmte zijn eigen verdamping niet kan bij blijven.

De grond lijkt me trouwens ook zeker nat genoeg.
De Tetrapanax hier in de voortuin krijgt zelden water (dit jaar nog geen enkele keer water gehad) , is +-2.5m hoog, krijgt veel zon, droge standplaats, en heeft nog nooit slap gehangen.

Ps: hoe diep heb je begrensd ?
Niet echt van belang in dit topic, maar hier heb ik al gemerkt dat hij minstens 50-60cm diep kan wortelen.
shusui

193 bedankjes

Re: slaphangende bladeren Tetrapanax Giant

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 22 jul 2014 19:27

Vandaag eens met Jaak aan de telefoon gehangen en inderdaad volgens mij komt het dan toch niet door de begrenzing want die is groot genoeg (3 vierkante meter)
Bladeren hangen slap op zeer korte tijd en tijdens een hittegolf dus plant kan niet genoeg water opnemen en verdampt teveel vocht. Is inderdaad een probleem onder de grond, grond is vochtig genoeg, plant staat vast, dan lijkt mij ook alleen maar de verklaring mogelijk dat er toch nog te weinig wortels voorzien zijn voor zulke hitte. Komt dat door de begrenzing of niet, ik denk het niet meer, toekomst zal dat uitwijzen ;)
Plant zal nu wel terug normaal en wat sneller herstellen met dit normale weer en omdat die nu ook geen blad meer heeft en dat wel terug wil.
Dat is wat ik ervan denk ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?