musa dwarf cavendish opeens gestopt met groeien

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

musa dwarf cavendish opeens gestopt met groeien

Berichtdoor Selva op 16 aug 2014 23:40

Mijn Musa dwarf cavendish staat in de huiskamer pal voor een raam op het westen en is opeens gestopt met groeien sinds een paar weken. Groeide vanaf mei al in het zelfde hoge tempo door en opeens is het over. Waar kan dit aan liggen? Kan het de temperatuur zijn buiten of nu al te weinig licht?

Hoop dat iemand me kan adviseren. Vast bedankt
Selva

1 bedankjes

Re: musa dwarf cavendish opeens gestopt met groeien

Berichtdoor prutser 2 op 17 aug 2014 23:22

ja kan allerlei oorzaken hebben , te veel water of te kort, voeding ?? te koud lijkt me sterk in dit jaar getij, zeker in huiskamer, en ja ze houden van veel licht, controleer voor de zekerheid de potgrond, wand bij plotseling groei stop is er meestal een wortel probleem, m.v.g. paul
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor Selva op 18 aug 2014 00:32

dank voor je reactie, maar wat bedoel je met controleren van de potgrond, wat moet ik daaraan controleren?
Selva

1 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 18 aug 2014 18:52

weet niet hoe groot de plant is, maar indien mogelijk het voorzichtig even uit de pot halen om zo te kijken hoe het met het wortel gestel is, meestal mooie witte wortels, kan zijn dat inmiddels de pot al helemaal vol wortels begroeid is, dus dan overpotten in verse potgrond en natuurlijk een ruimere pot met gaten in de bodem voor afwatering, dat is ook heel balangrijk, een fototje zou ook mooi zijn ,
zijn de wortels slap en helemaal bruin geworden, heeft het te nat gestaan en zijn de wortels aan het rotten, maar ik geloof eerder in een vol gegroeide wortel massa, en dan een gebrek aan voeding stoffen daardoor, meestal als dat het probleem is, zal hij een doorstart gaan maken als je hem verpot heb met verse aarde en snel weer verder groeien, meestal doen problemen in de wintermaanden zich voor door licht gebrek en droge cv lucht, maar zover is het nog niet :fluiten: m.v.g. paul :thumb_up:
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor Selva op 18 aug 2014 19:42

Hoi

Dank voor je advies, zie miijn volgende topic, ik had vandaag de musa al uit de pot gehaald en daar wel problemen aangetroffen
Selva

1 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?