colocasia knollen

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

colocasia knollen

Berichtdoor oktober07 op 12 apr 2015 10:43

Heb zoals alle jaren mijn knollen droog in kartonnen dozen in mijn garage overwinterd.
Het vriest er nooit dus nooit geen problemen gehad. Gisteren mijn dozen geopend en al mijn knollen zijn aangetast. Sommigen volledig opgedroogd en de anderen zijn droog en deels plat ( rottig ) als je dan de rotte of vochtige plaatsen bekijkt dan zit deze vol met kleine bijna doorzichtige aaltjes. Heb alles al weggesmeten maar wat is het en hoe komt dit. Dus mijn volledige collectie is verloren.......
Gr
Johan
oktober07

9 bedankjes

Re: colocasia knollen

Berichtdoor Greener op 12 apr 2015 12:45

Ik denk de larven van de rouwvarenmug.
Greener

34 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 12 apr 2015 12:48

Greener schreef:Ik denk de larven van de rouwvarenmug.

Ik weet het wel bijna zeker....

Ik heb dit jaar 2 colocasia's op de vensterbank gehad, esculenta en pink china, dat ging prima. Knollen overwinteren is voor mij altijd weer lastig, had vorig jaar met de canna's ook niet heel veel succes... dit jaar met de sauromatum knollen ging het dan weer wel goed, kurkdroog, geen schimmel er op en nagenoeg niet uitgedroogd.
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor Greener op 12 apr 2015 12:54

Ik geef altijd heel licht water ingaande vanaf het najaar.
In het gietwater los ik om de zes weken wat nematoden op en sindsdien geen mug meer gezien.
Werkt als een trein doch moet je de planten uit mijn hoofd dan wel boven de 12 graden houden.
Greener

34 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?