dracunculus vulgaris

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

dracunculus vulgaris

Berichtdoor joren1994 op 31 mei 2015 18:32

Hey, sinds een aantal dagen beginnen de bladeren van deze plant gewoon wit te verkleuren, het begon met witte puntjes maar is nu gedeeltelijk over het hele blad aanwezig. Wie weet wat dit kan zijn? Of is dit normaal en zullen er binnenkort nieuwe bladeren verschijnen want op het moment zie ik nog nergens nieuwe scheuten?

Afbeelding

mvg joren
joren1994

1 bedankjes

Re: dracunculus vulgaris

Berichtdoor Hitch op 01 jun 2015 09:31

Was de plant geplant als knol of heb je deze plant net gekocht en uitgeplant? Mij lijkt het zonnebrand maar ik vraag me tegelijkertijd af of dit wel een D. vulgaris is.
Hitch

156 bedankjes

Berichtdoor Bizzz-R op 01 jun 2015 10:04

Ik denk aan hetzelfde Hitch. Zonnebrand of spint. Dat laatste lijkte me minder waarschijnlijk met het wisselvallige weer van de afgelopen tijd. Niet echt het weertype dat spint in de hand werkt.
D. vulgaris zou best kunnen. Bladvorm op de foto is toch niet zo afwijkend?
Bizzz-R

31 bedankjes

Berichtdoor joren1994 op 01 jun 2015 22:17

ik heb deze aangekocht als knol inderdaad, en zit ook al eventjes in de grond, maar nu de laatste week begint hij zo te worden. best dan verzetten om zonnebrand tegen te gaan? In een minder zonnig plekje dan want nu heeft hij alleen de ochtendzon en de middagzon even, na 1 uur staat er praktisch al geen zon meer op.
joren1994

1 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?