admire

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

admire

Berichtdoor Ruudcactus op 19 jul 2015 12:08

Weet iemand of admire in Belgie nog wel te krijgen is?
Gr
Ruud
Ruudcactus

39 bedankjes

Re: admire

Berichtdoor draco op 19 jul 2015 17:39

Waarom schakel je niet over op Calypso, Ruud. Het werkt minstens evengoed zo niet beter als Admire. Is bovendien wat minder giftig en tegenwoordig ook in grotere flesverpakking verkrijgbaar. Zie bijvoorbeeld: http://extension.arizona.edu/sites/exte ... 292_2b.pdf
Ik heb overigens nog bijna 5 g Admire staan mocht je daarvoor belangstelling hebben?

Groet
Han
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Ruudcactus op 19 jul 2015 18:17

Dat klop Han, maar bij wortelluis werkt het niet of minder goed schijnt het. Calypso werkt veel minder bij aangieten dan Admire heb ik me laten vertellen.
Gr
Ruud
Ruudcactus

39 bedankjes

Berichtdoor draco op 19 jul 2015 21:04

Dat wortelluis minder goed gereageert op Calypso zou kunnen, Ruud. Toen ik voorheen met dit probleem te maken had bij mijn cactusverzameling, gebruikte ik daarvoor een gietoplossing van Propoxur (Undeen) of bij wolluis een spuitbus met Lisetan. Maar het gebruik daarvan is niet meer toegestaan. Ik heb beperkte ervaring met Calypso als aangietmiddel. Vorig jaar heb ik heb een keer toepast voor een infectie bij een Polypodium varen met een cicade in huis. Dat was zeer effectief. Voor aangieten en de systemische werking via opname door de wortels wordt wel een hogere concentratie toegepast.

groet
Han
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Ruudcactus op 19 jul 2015 21:42

ok misschien ga ik het wel eens proberen, hoewel ik de rotzakken nu onder controle heb komen ze vast wel weer eens boven water.
Toevallig ben ik september in belgie dus vandaar mijn vraag, daar gaan ze dacht ik toch iets soepeler met dat soort dingen om.
Gr
Ruud
Ruudcactus

39 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?