ongedierte in groeipunt

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

ongedierte in groeipunt

Berichtdoor belcaps op 17 sep 2015 10:13

Ik heb reeds enkele jaren enkele palmbomen(trachycarpus) in mijn tuin staan maar dit jaar zitten er bij één plant enorm veel oorwormen in het groeipunt van de plant.De plant maakt geen nieuwe bladeren aan en heeft een ongezond uiterlijk.
Wat kan de oorzaak zijn en wat kan ik doen om mijn palm te redden?
belcaps

0 bedankjes

Re: ongedierte in groeipunt

Berichtdoor draco op 17 sep 2015 17:49

Oorwormen (kevers) leven o.a. van dood plantaardig materiaal en zijn niet de oorzaak van het groeiprobleem. Vermoedelijk is hier sprake van speerrot ofwel de dieper gelegen groeikern is aangetast. Zo kort voor het einde van het groeiseizoen is niet te verwachten dat deze palm nog herstel zal tonen en moet wellicht als verloren worden beschouwd ? :(
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Re: ongedierte in groeipunt

Berichtdoor Mister w op 17 sep 2015 18:16

heb je misschien een foto? een foto zegt meer dan 1000 woorden , Zoals Draco al eerder aangaf is het waarschijnelijk speer rot, maar ik adviseer toch om een fotootje te plaatsen.
Mother Monster 2-Golden Globe winner, Grammy Winner 9x 24 nominations , Academy Award winner Best Female MTVEMA 2016/Superbowl Halftimeshow 2017, Winner Best Female Pop/rock AMA 2017.
https://www.youtube.com/channel/UC07Kxe ... kMOkzqHtBQ
Mister w

67 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?