Moet ik me zorgen maken om mijn palmen ??

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Moet ik me zorgen maken om mijn palmen ??

Berichtdoor shusui op 25 dec 2015 13:37

Voor de mollen zelf hoef je absoluut geen schrik te hebben. Die zullen niet aan wortels (of bloembollen / knollen) eten. En ze zijn goed voor de grond en het is ook een teken dat je een gezonde bodem hebt met veel regenwormen ed in want daar leven die beesten van.

Vroeger liet ik hier dus ook alle mollen rustig hun gang gaan behalve vooraan in de tuin in het gazon.

Er is echter 1 groot gevaar aan veel mollengangen en dat is dat andere dieren daar ook gebruik van durven maken. En dan heb ik het vooral over woelratten. Als die kunnen kiezen tussen een oude mollenpijp gebruiken of zelf beginnen graven ... hoe zou je zelf zijn :lol:

En die kunnen wel voor zeer veel schade zorgen helaas. Van jonge palmen waarvan alle wortels en het volledige groeipunt weggevreten zijn, tot bomen die in de zomer ineens verwelken omdat ze bijna al hun wortels kwijt zijn, of net die speciale bloembollen (denk bv aan je Lelie's) allemaal opgegeten zijn...

Dus nu worden mollen direct aangepakt, ook op plaatsen waar de hopen niet hinderen.
En alle gangen die ik tegenkom krijgen preventief enkele zakjes Murin facoum pasta tegen de woelratten (enige waar ze hier van eten tot nu toe).
shusui

193 bedankjes

Re: Moet ik me zorgen maken om mijn palmen ??

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 dec 2015 18:44

Thanks voor die extra tip Sven. Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken.
Ik heb ondertussen het mollen carbid binnen en ga er binnenkort eens mee aan het werk. Is dat nu wel nog nuttig eigenlijk, het is weer even geleden dat ik nog activiteit heb gezien. Gaan mollen ook in winterslaap ofzo ? :onzeker: Sorry als dat domme vragen zijn :oops:
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?