schimmel in de kop van dicksonia antarctica

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

schimmel in de kop van dicksonia antarctica

Berichtdoor pepe op 13 mei 2010 09:37

hallo iedereen,
de kleine boomvarens zien er goed uit :P maar ik heb een grote dicksonia antarctica staan
die er volgens mij slecht aan toe is.de kop ziet er van binnen heel slecht uit.bruin vocht ,kleine
witte beestjes en dan nog wit schimmel er bij :(
ik denk dat ik de kop er best afzaag en er een nieuw stammetje van 40 cm op ga plaatsen,heb dit
bij iemand gezien en ja hoor , deze was vast gegroeid. heeft er iemand al ervaring met deze toepassing?
ik hoor ook dat het de volgende nacht tot -1 kan vriezen,beschermen jullie de jonge krullen van de boomvarens?
alvast bedankt voor de feedback
groetjes van een grote boomvaren fan :mrgreen:
pepe

0 bedankjes

Re: schimmel in de kop van dicksonia antarctica

Berichtdoor Eduard op 13 mei 2010 12:27

Hoi Peter, Jammer om te horen dat hij het niet gehaald heeft! Want zoals je het nu beschrijft is het denk ik einde verhaal! En waarom er eentje op plaatsen? Geloof die onzin verhalen niet ! Een bare rooted heeft al moeite met wortelen in de volle grond, en dan kun je zo'n onzin verhaal toch niet serieus nemen! dat lukt echt niet,Het kan zijn dat er hars vrij kwam en dat hij vastgeplakt zit! Als je al een nieuwe koopt geef hem dan grond om de stam dat die op een normale manier kan aanslaan! En een graad vort of een paar graadjes maakt niet uit dit is kortstondige nachtvorst, niet te verwarren met algemene vorst!
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor TropiRo op 13 mei 2010 17:03

Schrijf de antarctica nog niet af. Haal de schimmel en het rotte gedeelte weg, er is kans dat hij nog gewoon uitloopt maar alleen later in het seizoen.
Betreft een stam op een stam plaatsen is onbegonnen werk, volgend jaar kan je opnieuw beginnen.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
TropiRo

112 bedankjes

Berichtdoor pepe op 13 mei 2010 18:44

thks voor de info
zal de moed niet opgeven en het rotte gedeelte er uit halen

:roll:
grtjs

Pe
pepe

0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?