mijn nieuwe yucca

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

mijn nieuwe yucca

Berichtdoor derfske op 07 jun 2016 20:47

de yucca gevonden op marktplaats. eenmaal aangekomen wat een groot ding. toch betaalt en uitgegraven en ik heb dus een kluit op maat gestoken van de 65 liter kuip. en ik heb gaten in de kuip gemaakt voor drainage

nu neem ik maar aan dat de yucca te veel wortel verloren heeft en dus blad laat afsterven. maja moet ik de bladeren afknippen of zo laten gaan wat is beter? extra water geven??? wat is het beste

foto 1 bij aankomst en foto 2 is nu, 2 weken later

Afbeelding
Afbeelding
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske

50 bedankjes

Re: mijn nieuwe yucca

Berichtdoor draco op 07 jun 2016 21:32

Dat is een flinke knaap. Als de wortels beschadigd zijn kun je ze het beste een aantal dagen laten opdrogen voor het oppotten. Daarna in de kuip verse (vochtige) grond bijvoegen en vooralsnog niet begieten. De Yucca zal waarschijnlijk extra blad afstoten in reactie op de schade aan de wortels. Als het goed gaat ontstaat daarmee een nieuw evenwicht. Vergeeld en verdroogd blad kun je desgewenst afknippen. Na een week kun je dan een keer water geven.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?