problemen bladeren mangoplant

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: problemen bladeren mangoplant

Berichtdoor pietervdb op 17 jun 2012 08:56

Bedankt voor de tips en ben al reeds een avocado aan het opkweken, hij heeft al kleine wortels
pietervdb

0 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 25 jun 2012 17:21

hallo,jammer voor de mango plantjes,ik dacht ook aan bladluis,daar kunnen de meeste planten niet goed tegen,je kon proberen de bladeren schoon te maken en eventuweel te spuiten tegen bladluis,maar ik denk dat de informatie te laat is gekomen,heb zelf geen ervaring met mango vruchten uit suppermarkt,wel wat opeten betreft, maar om te planten heb ik toen mango zelf uit een boom geplukt in aruba,en gadaan zoals op deze form beschreven stond gepland,werkelijk groeid het heel snel en heeft telkens een korte pauze met bladeren aanmaken,dan komen er weer mooie eerst rode bladeren eraan die weer groen worden als ze groter worden,dus mocht je weer proberen,,neem inderdaad vruchten die niet bespoten zijn,of beter van kennisen die in buitenland vruchten voor je mee kunnen nemen,,,mvg paul,,
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor pietervdb op 25 jun 2012 18:07

één mangotje heeft het niet overleefd en een ander leeft nog wel maar groeit niet meer e de derde is nog kern gezond
pietervdb

0 bedankjes

Berichtdoor jurge026 op 14 jul 2016 11:29

Het is vrij eenvoudig op te lossen. n bakje met afwassop en dan de bladeren schoon wassen ook de onderkant en je zal zien dat de nieuwe bladeren weer prachtig worden. Ikzelf woon in Indonesië en heb 2 mangopitten in de grond gestopt. na verloop van tijd werden ze idd bruin. Heb ze schoon gewassen en ze doen t weer zonder bruine bladeren. Zonodig 2 x doen...succes
jurge026

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?