yucca rostrata

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

yucca rostrata

Berichtdoor jaak op 07 sep 2010 22:09

is deze plant nog te redden,ik heb het groeipunt er zonder moeite kunnen uittrekken.
de plant staat buiten in pot met drainage gaten in een mengsel van potgrond en zand in weer en wind.
tuin 284_1024x768.jpg
tuin 284_1024x768.jpg (162.4 KiB) 3149 keer bekeken
tuin 285_1024x768.jpg
tuin 285_1024x768.jpg (154.48 KiB) 3149 keer bekeken

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Re: yucca rostrata

Berichtdoor Christophe op 07 sep 2010 22:53

Ik heb eens gelijkend het groeipunt uit een Aloë vera kunnen trekken, en die is volledig hersteld. Ik zou hem dus niet te snel weggooien. Ik had de Aloë als test gewoon laten staan zonder er wat aan te doen. Het is dus goed gekomen ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 07 sep 2010 23:03

Bij mij is de Yucca ooit vastgevrozen met zijn kop tegen de veranda platen met als gevolg speerrot.
Deze speer heb ik uitgetrokken en hij is zonder verdere behandeling terug aan de groei gegaan.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor lily-anne op 08 sep 2010 14:58

Als het mijn plant zou zijn , zou ik hem wat droger zetten en proberen dat er geen regen meer op kan vallen ,dan heb je de vochtigheid zelf in de hand - hij staat eigenlijk vrij nat -Ik zou hem ook in een stenen pot zetten , zodat het overtollige vocht ook langs de wanden kan verdampen - Als het nog kouder zal zijn , dan zou ik hem vorstvrij maar licht overwinteren - ik vrees dat hij nog wat jong is en in te slechte staat om buiten te overwinteren . Je kan eventueel zo een product ( zoals bordeause pap) gebruiken om in de kop te doen om te ontsmetten . Staat hij al lang in die pot ? Heeft hij vorige winter al buiten gestaan ?Wanneer is het probleem met de speer eigenlijk begonnen ? heb je al eens naar de toestand van de wortels gekeken door hem even uit de pot te tikken ? Je zegt potgrond en zand - welk zand is dat ? ik denk hoe grover zand hoe beter , zodat het water vlug weg kan -
groetjes en hopelijk lukt het
Lily-Anne
lily-anne

13 bedankjes

Berichtdoor jaak op 08 sep 2010 21:38

de plant ga ik zeker niet weg gooien,begin dit jaar heb ik hem verpot in een iets grotere pot in een mengsel van 2 delen neutrale potgrond en 1 deel wit zand,hij heeft altijd tussen de andere planten op tuingrond gestaan,ik heb wel 1 dikke wortel onderaan de pot gezien dus zal ik terug moeten verpotten,mag dit nu nog of wacht ik tot volgend voorjaar :?: hij staat in ieder geval al in het droge en deze winter gaat hij zeker naar binnen(in de garage)bordeause pap ga ik zeker proberen maar ik laat hem misschien beter eerst wat opdrogen :?: de yucca heb ik pas van dit jaar en ik denk niet dat deze al een winter buiten heeft meegemaakt en ik denk dat het probleem zo'n 3 weken geleden begonnen is.

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?