desert rose

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

desert rose

Berichtdoor rg14 op 16 nov 2010 20:20

ik heb hier 2 stuks van de desert rose. alleen bij 1 van de 2 worden de bladeren geel en vallen er later af. weet iemand wat hier de reden van is.
rg14
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 14 jul 2010 21:28
Woonplaats: oosterhout (gld)
3 bedankjes

Re: desert rose

Berichtdoor lily-anne op 17 nov 2010 14:59

Adenium gaat normaal gezien in de herfst in winterrust - afhankelijk van de temperatuur -licht en water zullen ze al of niet hun bladeren laten vallen - kan zelfs geen kwaad als ze volledig kaal worden .
Uiteraard moet je ze dan geen water geven ,want dan is er gevaar voor rot .Ze leven dan op hun reserve die in de stam en wortel zit opgeslagen .Als ze in het voorjaar terug teken van leven geven , dan mag je voorzichtig terug beginnen begieten .
Als ze toch een aantal bladeren behouden , dan mag je af en toe ( afhankelijk van de omgevingstemperatuur ) een klein beetje water geven ( bij voorkeur langs de rand van de pot )
succes
Lily-Anne
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: desert rose

Berichtdoor rg14 op 17 nov 2010 17:34

oke, maar ik heb ze gewoon in de kamer staan.
is het dan ook niet erg als ze helemaal kaal worden en dat ik geen water meer geef?
rg14
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 14 jul 2010 21:28
Woonplaats: oosterhout (gld)
3 bedankjes

Re: desert rose

Berichtdoor lily-anne op 18 nov 2010 10:26

Hier staan ze ook binnen voor een zuid-westen raam van zodra het buiten niet warm meer is - dit jaar stonden ze al van begin augustus binnen omdat het koud en zeer nat was en daar kunnen ze zeker niet tegen .Kunnen bij ons nooit buiten overwinteren .In het voorjaar ( als het warm genoeg is ) dan gaan ze dan terug naar buiten tot het weer te koud is buiten .Het is geen probleem dat ze in de kamer helemaal kaal worden - ik geef zolang er een blaadje groen is, nog af en toe wat water langs de potrand ( niet zoveel als in de zomer ) - zodra de groei er in komt in het voorjaar kan je dat langzaam opdrijven .
Succes
Lily-Anne
Avatar gebruiker
lily-anne
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 09 maart 2010 10:31
Woonplaats: Sint-Niklaas (oost-vlaanderen)
13 bedankjes

Re: desert rose

Berichtdoor rg14 op 18 nov 2010 17:16

oke, bedankt voor de reactie
rg14
 
Berichten: 145
Geregistreerd: 14 jul 2010 21:28
Woonplaats: oosterhout (gld)
3 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten