Acer loopt maar voor de helft uit

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Acer loopt maar voor de helft uit

Berichtdoor Esther op 22 apr 2011 21:40

Weet iemand waarom een japanse esdoorn maar voor de helft uitloopt? Ik heb al een aantal jaren (is ook te zien aan het formaat van deze boom) maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat er maar 1 deel van de boom in blad staat en een ander deel nog maar net in de knop waarvan ik me afvraag of deze knoppen nog gaan uitkomen... Het is alleen maar rechtsonder uitgelopen, wat lastig te zien misschien op de foto. Ik heb tientallen acer's in de tuin staan en het is alleen bij deze gebeurd.

Afbeelding

deze is bijvoorbeeld wel gewoon normaal uitgelopen, net zoals alle andere in de tuin:
Afbeelding
Esther

93 bedankjes

Re: Acer loopt maar voor de helft uit

Berichtdoor Christophe op 24 apr 2011 23:44

Hey Esther,

Zelf heb ik geen ervaring met deze planten, maar ik hoop dat hij er door komt. Misschien toch nog wat schade van de winter ? Staat hij misschien op een bepaalde winderige plaats of zo? Bizar dat het enkel bij die plant is, en je andere acers wel mooi uitlopen ... :?

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor natalia op 25 apr 2011 00:16

Inderdaad vreemd.
Heb je hem al op dood hout nagekeken?
natalia

1 bedankjes

Berichtdoor Esther op 25 apr 2011 10:34

@Nathalia, daar heb ik 'm op nagekeken. Er zitten hele kleine bladknoppen op de takjes en bij het afknippen van 1 takje was dit ook nog groen. Twijgen zijn ook buigzaam en niet uitgedroogd en af te breken.
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 25 apr 2011 11:18

Het komt inderdaad soms voor dat dergelijke Acers blijkbaar zonder reden half afsterven en in bepaalde gevallen in een jaar tijd volledig afsterven.Vaak begon het door een takbreuk of na zelf een beetje gesnoeid te hebben.
Dejagere

45 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?