albizia

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: albizia

Berichtdoor amourath op 29 jun 2011 11:49

Ik heb hier ook al behoorlijk wat wind gehad en dat doet de Albizia niets... volgens mij moet je het in de wortels gaan zoeken, en dan denk ik aan de watergift. Albizia is erg gevoelig daarvoor, bij periodes van droogte krijgt die van mij ook al eens geel blad - water geven is dan de oplossing om erger kwaad te voorkomen. In potten zijn ze daar nog veel vatbaarder voor uiteraard.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 29 jun 2011 12:05

ik kan me bijna niet voorstellen dat hij te droog staat. in de periode dat die van mij dat kreeg regende het heel veel.

EDUARD schreef:Ik denk dat de mijne ook zo kaal is van de vele aanhoudende wind van de laatste weken, en natuurlijk dat het iedere keer tegen dat schaduw doek aankomt! Na de hagelbui van vanavond is hij helemaal kaal!

Gr. Eduard.

maar bij mij word hij niet alleen kaal. zoals je op de 1e foto ziet sterft hij ook af.
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor amourath op 29 jun 2011 14:20

Na een lange droger periode is de potgrond sosm zodanig versteend dat het water er gewoon langs loopt, en die wortels dus quasi niks kunnen opnemen.
Dat afsterven is in elk geval niet goed, het probleem zal ernstiger zijn dan gewoon 'water' vrees ik. Heb je ook de takken en stam al nagekeken op vreemde dingen, bvb meniezwam? Albizia is daar ook wel gevoelig aan, de mijne heeft het gehad op een dode tak.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Patty op 29 jun 2011 18:27

@Roy, ik denk dat je Albizia "verzopen" is. Vaak ziet te veel en te weinig water er hetzelfde uit maar omdat het topje er nogal slijmerig uitziet denk ik in dit geval te veel water.

Ik hoop dat je kleine boom er nog bovenop komt.

groeten en tot gauw,
Patty
Patty

29 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?