Meloenpeer, bloemen vallen af?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Meloenpeer, bloemen vallen af?

Berichtdoor Peleroly op 15 sep 2011 22:24

Bij mij overwinteren ze bij een graad of 7 maar volgens mij moet het met 3°C. ook wel gaan. Ze zijn niet zo veeleisend maar vorst is dodelijk.
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 15 sep 2011 22:49

3° is geen probleem. De aanwezige vruchten gaan dan wel niet afrijpen.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Patty op 15 sep 2011 23:13

Ik hoop de vruchten te oogsten voor de winter. Nog een paar van deze dagen en het moet lukken, vorig jaar is het ook gelukt!
Ik overwinter ze (in pot) vorstvrij, redelijk donker en dat is goed gegaan. Succes!

Patty
Patty

29 bedankjes

Berichtdoor Els op 18 sep 2011 17:06

djoeke schreef:Vorstvrij , zou 3° ok zijn ?
Hallo
Fijn dat ik nu wat reacties heb gekregen.
De bloemen van mijn pepino vielen al af toen het nog mooi weer was, dus had dat toen nog niet echt te maken met de natte zomer van dit jaar.
Een pepino staat in een pot die ik af en toe plantenvoeding heb gegeven voor kamerplanten.
Volgend jaar toch maar eens koemestkorrels gaan gebruiken.
Een andere pepino heb ik in de tuin gezet en hier komen nu enkele kleine vruchten aan,
maar dat wordt dit jaar dus niets meer.
Aan mijn plant staan heel veel bladeren, is dit ook niet goed?
moet ik die eraf halen? Als ik de foto van Patty zie,staan er bij haar ook wel veel bladeren
aan maar ze heeft toch vruchten gekregen.
Hoor het wel
groetjes Els
Els

0 bedankjes

Berichtdoor Patty op 18 sep 2011 21:31

Persoonlijk zou ik geen bladeren van een gezonde plant halen tenzij het voor het rijpen van de vrucht is. Mijn ervaring is dat je zo vroeg mogelijk bloem moet proberen te krijgen, licht en warmte zijn in het voorjaar dus heel belangrijk.

Ik bedenk me net hetvolgende: vallen de bloemen af omdat ze uitgebloeid zijn of vallen ze af als ze volledig in bloei zijn? Ik help de natuur een beetje, door tegen de bloempjes te tikken en met de vinger alle stampers aan te raken. Ik krijg ook niet van elk bloempje een vrucht (zou ik ook niet willen want dat is ook niet goed voor de plant). De plant moet ook een zekere grootte hebben om vrucht te kunnen dragen.

Ik hoop dat ik je geholpen heb en dat je volgend jaar wel vruchten aan de Pepino krijgt.

groeten Patty
Patty

29 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?