Probleem

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Probleem

Berichtdoor Nik op 26 maart 2012 10:20

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraagje voor de doorgewinterde palmliefhebbers.
Ik heb als ik me niet vergis een Trachycarpus, deze hebben 20 jaar geleden meegenomen uit Italië. Ieder winter pak ik hem in met isolatiemateriaal en dat werkt perfect, zo ook deze winter, echter toen ik hem een week of 4 geleden uitpakte zag ik tot mijn grote schrik hele kleine gaatjes en plekjes op de bladeren, deze plekjes waren er absoluut niet toen ik hem inpakte, ik had er en paar foto’s van gemaakt en ben ermee naar Intratuin gegaan, daar wisten ze niet direct wat het probleem was, maar men dacht aan een insect of iets dergelijks.
Nu heb ook het internet afgestruind maar nog niets gevonden en dacht, laat ik eens een berichtje plaatsen op Palmvrienden, meer experts denk ik dan toch.
Wie o wie kan mij vertellen wat er met mijn geliefde palm aan de hand is ?
Ik heb een paar foto’s bijgevoegd, ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.

Groetjes Nico
Bijlagen
Palmblad 1.jpg
Palmblad 1.jpg (195.8 KiB) 1973 keer bekeken
Palmblad 2.jpg
Palmblad 2.jpg (254.8 KiB) 1973 keer bekeken
Nik

0 bedankjes

Re: Probleem

Berichtdoor plasta op 26 maart 2012 10:30

Deze schade is door de vorst gekomen, niet door beestjes of dergelijke. Je kan er verder niets aan doen om het weg te krijgen. Het is niet mooi, maar levert verder geen ellende op.

Raymond
plasta

146 bedankjes

Berichtdoor erna op 26 maart 2012 12:03

hallo,

:welkom: op dit forum, en veel lees- en schrijfplezier !

En zoals Raymond al zei : vorstschade, niets aan te doen.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor Nik op 26 maart 2012 12:14

Hoi en bedankt :)

Vorstschade dan toch, op zich niet mooi maar het is niet iets wat blijvend is, ik bedoel er zitten inmiddels alweer nieuwe scheuten in, ook komen er een soort van ''bloemen'' in, er groeien aan de zijkanten van de stam een voor mij een vreemd soort ''scheuten'' aan.
(volgens de man bij Intratuin, zijn het een soort van bloemen) Ik ben in ieder geval blij dat het niet een één of andere ziekte is.

Bedankt!

groetjes, Nico
Nik

0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?