Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.
Ik heb sinds 5 jaar een palm in mijn tuin, geen idee wat voor soort het is. Hij is winterhard. Hij heeft het tot dusver prachtig gedaan. Helaas door de strenge vorst (denk ik) zijn alle bladeren bruin. Ook wat nu uitkomt is al bruin. Wat te doen ? Is hij verloren ?
Je palm is hoogst waarschijnlijk een trachycarpus fortunei, en de meeste hebben dit jaar veel last gehad van vorstschade ( bruine bladeren ) Als de speer bruin ziet heeft hij speerrot. Kan je geen foto doorsturen ?
De link die je plaatste moet je tussen [img] [img/] zetten dan wordt de foto getoont.
Zoals Erna al aangaf gaat het om een Trachycarpus fortunei, te zien aan de speren komt het wel goed met deze palm alleen zal dit een tijdje duren, grond vochtig houden en de palm bemesten en dan komt het wel goed.
Dank je Ro ! moet ik de dode bladeren eraf knippen (10 cm laten zitten las ik), en het is natuurlijk afgelopen tijd droog geweest, moet ik hem nu lekker water geven en waarmee bemesten?
Ik hoop inderdaad dat het goed komt, was er zo trots op !
jaaaaah water geven hoor met die droge periodes. Je kan het dorre blad eraf knippen, sowieso nooit je blad te kort knippen om beschadiging aan de stam te voorkomen. Maar ik wou dat mijn trachy's er zo uitzagen, hier is het nog veel bruiner, toevallig gisteren alles een flinke snoeibeurt gegeven waardoor een aantal nog maar 2 bladeren hebben Succes met je palm!