Komt dit nog goed?

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Komt dit nog goed?

Berichtdoor shusui op 03 jun 2012 17:21

Ik ben er anders wel vrij zeker van dat de eerste Fargesia's zijn , of anders zie ik niet goed meer ;)

Phyllostachys heeft altijd 2 (en soms 3) zijtakken per knopenring die zelf ook nog eens vertakken. . Fargesia's hebben er altijd meer en meestal veel kleinere vertakkingen.

Zie bv foto 5387, daar tel ik 5 zijtakjes, dus het kan geen Phyllostachys zijn.

Misschien dat er destijds 2 planten in elkaar gegroeid waren ?
shusui

193 bedankjes

Re: Komt dit nog goed?

Berichtdoor Klaas-Jan op 04 jun 2012 15:39

De eerste foto's lijken op eerste gezicht inderdaad op een Fargesia, alleen ga ik er toch vanuit dat het een Ph. Aurea is. Ik bergrijp wat Sven bedoeld, maar denk dat het al de vertakkingen op de twijgen zijn wat je op de foto ziet. Mocht er een Fargesia tussen zitten dan zou je deze wel moeten kunnen onderscheiden.
Misschien toch een foto van de nieuwe scheuten maken zoals Sven al zei. Zien de halmen van de eerste (Fargesia?) foto's er hetzelfde uit als de halmen van de andere pollen? De Ph. Aurea? Die moeten dan ook altijd tussen de knopen verdikt en onregelmatig zijn.
Klaas-Jan

34 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?