Enkele vraagjes

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Enkele vraagjes

Berichtdoor Nosferatu op 27 jun 2012 21:00

Hey,

hierbij enkele vraagjes... heb me net (een) palmpje(s) gekocht bij Colruyt.... 8 Euro voor 4 washingtonia's robusta's. Nu zitten ze met 4 op elkaar gepropt. Heb de wortels afgespoten en gezien dat het onmogelijk is om deze ontward te krijgen zonder het mes erin te zetten. Heb ze dan maar gewoon zo verpot naar grotere pot. Kunnen die feitelijk met 4 naast elkaar groot worden? Of staan die dan te dicht. Foto zal ik eventueel later doorsturen.

Vraag 2: Mijn musa cavendish doet raar ... lol... hij maakt nieuwe bladeren aan, maar enkel smalle lange bladeren, dus niet de mooie grote bladeren... eerder zo een lange sprieten... is dit normaal? te kleine pot?

Vraag 3: Mijn strelitzia staat vol met donkere zwarte plekken... eerst kleine puntjes die langzaam het ganse blad overnemen... echt raar.

O ja misschien moet ik zelf ook eens naar een dokter, want mijn vrouw verklaart mij zot met mijn nieuwste aankoop :-) Nog altijd niet genoeg brol zegt ze dan .... BROL... kunde u da voorstellen LOL
Nosferatu

15 bedankjes

Re: Enkele vraagjes

Berichtdoor eddy21 op 28 jun 2012 05:56

die washingtonia's worden zo wel groot heb zelf ook een met drie stammen die staan nu al een paar jaar zo in een grote bak je heb ze toch niet met koud water afgespoeld he????????want daar kunnen ze niet echt tegen die andere vragen zou idd handig zijn als je een foto plaatst ;)

en wat die dokter betreft je ben niet de enige ook tegen mij zeggen ze dat ik niet spoor :D en der zijn vast wel meer op dit forum waar dat tegen gezegt word :applaus: :applaus: :applaus:
eddy21

34 bedankjes

Berichtdoor plantinjetuin op 28 jun 2012 17:30

je banaan staat te donker denk ik
plantinjetuin

12 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 jun 2012 01:02

De 4 Washi's kunnen bij elkaar blijven als je dat wil ja. Wat je wel zal krijgen is dat meerdere palmen die dicht bij elkaar staan die gaan steeds strijden met elkaar. De sterkste zal sneller en groter worden dan de andere. Dus de ééne zal het beter doen dan de andere en ze zullen ook allemaal uitgerekt groeien want ze willen allemaal het meeste licht hebben natuurlijk.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Nosferatu op 29 jun 2012 09:07

Banaan staat nochtans buiten... ik heb de indruk dat hij aan het versmachten is ofwel door de oude stam (ik bedoel van de oude bladeren) ofwel door te kleine kuip... kan dit?
Nosferatu

15 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?