ik vrees dat mijn olijfboom ah sterven is

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

ik vrees dat mijn olijfboom ah sterven is

Berichtdoor sil op 30 jun 2012 17:10

Ik weet eignl niet hoe oud mijn olijfboom is, maar de stam is ongeveer 25 cm dik en hij staat in volle grond. Olijfboom heeft twee grote vertakkingen waarvan een vertakking (denk ik) dood is. Ik bedoel dat ik geen groen meer merk tijdens het afschrapen met een mesje. Andere kant is wel nog groen, maar niet echt sappig of nat.
Hij schiet ook nog niet onderaan. De man in de winkel zei me als hij nu nog niet schiet, hij nooit meer zal schieten. Ik voel me echt wel een beetje rouwig. Vrees dat hij stilletjes aan het sterven is. Zo zonde van zo'n mooie boom. Ik geef hem sinds kort voeding, maar ik lees hier nog andere zaken over mest en zo. Maar opnieuw, de man in de winkel zei me dat het te laat is om hem nog te redden. Ik zou een foto willen posten maar ik zie dat je alleen een link naar een internetfoto kan maken.
sil

0 bedankjes

Re: ik vrees dat mijn olijfboom ah sterven is

Berichtdoor stefan78 op 04 jul 2012 13:52

Een foto zou handig zijn. Klik op 'bestand toevoegen'.

Een olijf vooral niet te snel weggooien. Zet hem zo warm en zonnig mogelijk en geef regelmatig vloeibare mest voor olijven. Geen andere meststoffen behalve mss wat kalk en koemestkorrels.
stefan78

10 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?