Mijn musa's staan binnen te overwinteren, maar op een of andere mysterieuze wijze, heeft een strelitzia, ieder jaar, vreselijkke last van wolluis. Hij staat op een balkon en ik DACHT dat ik alle luizen had vernietigd.
Nu staat alles binnen in volle groei, onder een lamp en de oksels zien wit van de wolluis. Deze lopen nu over op de Musa velutina, de zingiber en heliconia's. Ik heb er een famillie lieveheersbeestjes zitten ieder jaar, die wel de bladluizen op eten. Maar ik dacht dat wolluis ook op hun menu stond? Zoniet... Wat is nu echt een effectief middel tegen wolluis? Is dat echt groene zeep en spiritus? Nu zag ik ook spint onder een bananen blad.
Ik kan mn collectie niet tenonder laten gaan door een paar gelukzoekers, dus eat is nu een manier wat bij jullie echt werkt? Met name wolluis zoek ik een oplossing voor. De bladluizen dalen namelijk aardig in aantallen, maar heb het idee dat de lieveheersbeestjes wel lekker zitten in de plakkerige plekken in de buurt van wolluis, maar twijfel of ze ze ook eten.