door prutser 2 op 10 maart 2012 22:19
HALLO,,ik vind de musa velutina niet een moeilijke plant eigelijk, en in de winter overhouden gaat ook goed,was van de winter tijdens de strenge vorst naar de tropen, terug tuisgekomen was de cv uitgevallen , normaal stoken we op hout ,maar als we weg gaan zetten we de cv op 10 graden, het was werkelijk heel erg koud geweesf ,en vooral de musa velutina heeft een enorme klap gekregen musa supper dwarf mankeert helemaal niets ?? maar de velutina heeft zich zeer goed hersteld nu en groeid weer , natuurlijk waren de bladranden ook bruin en verdord, net zoals bij de musa dwarf (niet de supper),maar de nieuwe bladeren zijn weer fris en gezond,dus de oorzaak kan zijn van dorre bladranden de kou,en droge lucht, spint is zeker meestal ook een van de oorzaken ,maar daar had je geen last van,zet de velutina wel dicht bij een raam of hang er een dikke spaarlamp boven, wand van tekort aan licht houden ze ook niet van, die van mij staat op de vensterbank bij het raam, en werkelijk na de bloei (oude bloeischeuten al verwijderd) schieten de scheuten de grond uit, en het staat in een onverwarmde kamer gemiddeld rond de 12 graden, als de zon schijnt natuurlijk hoger,,in de winter maanden geef ik weinig water, meer droog dan vochtig, als het echter zomer is geef ik zeker veel meer water, dan meer vochtig dan droog
- Bijlagen
-

- begin van de bloei, en dicht bij het raam
- 2.JPG (84.78 KiB) 4286 keer bekeken