musa velutina

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

musa velutina

Berichtdoor ddouven op 05 maart 2012 23:23

Ik heb hier een roze dwergbanaan.
Nu krijg ik elke keer bruine balderen waar kan dit aan liggen? Ook heb ik al 1 bloem gehad maar deze heeft eigenlijk niet echt geboeit.

De banaan staat ongeveer 2,5 meter van het raam aan de zuidkant van het huis. Redelijk wat ligt.
De luchtvochtigheid is redelijk hoor omdat ik ook een groot open aquarium in huis heb.
Ik geef redelijk water maar niet te veel.

Waar kan het aan liggen? Want heb nu maar per stam 1 a 2 bladeren en elke keer als er een nieuwe kotm dan verdord de andere.
ddouven

0 bedankjes

Re: musa velutina

Berichtdoor johny1981 op 05 maart 2012 23:53

hoi,

eenmaal als deze hebben gebloeit hebben sterven deze af.
probeer u scheuten ook te schijden als ze20 a 30 cm zijn.
anders leeft een scheut van de andere en gaat de moederplant soms dood.

groet
ach, zei de banaan. ik ben werkelijk echt!
een enkele keer is mijn soort wel eens recht!
johny1981

21 bedankjes

Berichtdoor ddouven op 05 maart 2012 23:56

Ok maar nu heb ik het probleem dat de bladeren steeds verdorren!!
ddouven

0 bedankjes

Berichtdoor johny1981 op 05 maart 2012 23:58

kan vanalles zijn , tocht,droge lucht ,natte voeten.
ach, zei de banaan. ik ben werkelijk echt!
een enkele keer is mijn soort wel eens recht!
johny1981

21 bedankjes

Berichtdoor p e t e r op 06 maart 2012 00:56

Veluntina is geen makkelijke om te overwinteren helaas. Spint is ook nog een mogelijkheid.
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor ddouven op 07 maart 2012 22:29

Spint heb ik niet kunnen ontdekken. Het enige waar hij last van heeft is dat de bladeren bruin worden en dan uitdrogen. Hij groeit wel want er komen nog steeds nieuwe bladeren.

Nieuwe scheuten heb ik nog niet.

Kan ik iets doen waardoor hij alle bladeren gaat behouden?

O ja de plant eb ik ongeveer 1 maand geleden gekocht bij een bedrijf. Daar kwam hij volgens mij uit een winterkas. Kan daar ook een probleem liggen? Hij staat nu natuurlijk in een huiskamer.
ddouven

0 bedankjes

Berichtdoor prutser 2 op 10 maart 2012 22:19

HALLO,,ik vind de musa velutina niet een moeilijke plant eigelijk, en in de winter overhouden gaat ook goed,was van de winter tijdens de strenge vorst naar de tropen, terug tuisgekomen was de cv uitgevallen , normaal stoken we op hout ,maar als we weg gaan zetten we de cv op 10 graden, het was werkelijk heel erg koud geweesf ,en vooral de musa velutina heeft een enorme klap gekregen musa supper dwarf mankeert helemaal niets ?? maar de velutina heeft zich zeer goed hersteld nu en groeid weer , natuurlijk waren de bladranden ook bruin en verdord, net zoals bij de musa dwarf (niet de supper),maar de nieuwe bladeren zijn weer fris en gezond,dus de oorzaak kan zijn van dorre bladranden de kou,en droge lucht, spint is zeker meestal ook een van de oorzaken ,maar daar had je geen last van,zet de velutina wel dicht bij een raam of hang er een dikke spaarlamp boven, wand van tekort aan licht houden ze ook niet van, die van mij staat op de vensterbank bij het raam, en werkelijk na de bloei (oude bloeischeuten al verwijderd) schieten de scheuten de grond uit, en het staat in een onverwarmde kamer gemiddeld rond de 12 graden, als de zon schijnt natuurlijk hoger,,in de winter maanden geef ik weinig water, meer droog dan vochtig, als het echter zomer is geef ik zeker veel meer water, dan meer vochtig dan droog
Bijlagen
2.JPG
begin van de bloei, en dicht bij het raam
2.JPG (84.78 KiB) 4286 keer bekeken
prutser 2

23 bedankjes

Berichtdoor ddouven op 11 maart 2012 00:53

Ik heb hem inmiddels verplaats naar het raam. Hij staat nu bij het raam eens kijken wat hij nu gaat doen.

De luchtvochtigheid is zeer hoog in huis omdat ik een heel groot open aquarium heb.
ddouven

0 bedankjes

Berichtdoor ddouven op 21 maart 2012 21:09

Helaas wil het nog steeds niet echt lukken. Hij staat nu bij het raam aan de zuid kant van het huis. Dus het raam is op het zuiden dat zou genoeg licht moeten zijn.

De bladeren blijven bruin worden en het lijkt nu ook wel alsof de groei tot stil stand is gekomen.
ddouven

0 bedankjes

Berichtdoor ddouven op 22 maart 2012 19:44

Hierbij wat foto's ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er nu aan de hand is en wat ik het beste kan gaan doen.
Bijlagen
IMG_0082.jpg
IMG_0082.jpg (156.69 KiB) 4209 keer bekeken
IMG_0083.jpg
IMG_0083.jpg (156.28 KiB) 4209 keer bekeken
IMG_0084.jpg
IMG_0084.jpg (169.38 KiB) 4209 keer bekeken
ddouven

0 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?