Trachy Fortunei

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Trachy Fortunei

Berichtdoor Dennis_S op 31 maart 2014 20:37

Mesten bij een palm die niet lekker in zijn vel zit lijkt me niet zo goed. Als de palm net is geplant kan dat al een verklaring zijn. Maar mogelijk is er inderdaad iets mis met de grond/waterhuishouding of zuurstofhuishouding. Toch zie je dit wel vaker bij palmen na het eerste jaar in de volle grond en vaak trekt dat dan vanzelf weer bij. Eerst maar eens goed aan laten slaan, en na een jaar of twee, drie is het vroeg genoeg om eens wat te mesten. Ik hoop dat het je lukt om nog een foto te plaatsen, want dat zegt meer dan ....
Dennis_S

348 bedankjes

Re: Trachy Fortunei

Berichtdoor Benoit op 31 maart 2014 20:43

Bijna twee jaar geleden heb ik twee exemplaren verhuisd van mijn vroeger adres naar het nieuwe. Ik plantte ze op ongeveer één meter van elkaar. In eerste instantie leken ze het naar hun zin te hebben. Goede groei, en bijna identiek hetzelfde formaat van bladeren. Hun standplaats leek me vorig jaar toch niet zo optimaal, dus verplaatste ik ze nogmaals, één naar een nat stuk tuin in de zon, de andere naar een droger stuk met iets meer schaduw. Die laatste vertoont nu exact wat jij hier beschrijft, hij lijkt zelfs meer op een Chamaerops humilis 'vulcano' dan op een Trachycarpus. Ook heeft hij opvallend donkergroene bladeren.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er misschien te veel fosfaten in de grond zitten. Dit kan door overbemesting, of in mijn geval een vorige eigenaar die besloten had om de afvoer van het bad gewoon in de tuin te leiden (helaas pas na enkele maanden renovatie opgemerkt)...
Benoit

0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?