lapalmeraie schreef:Hmmm... Ik denk dat het probleem elders gezocht moet worden.Staat al maand op zelfde plek dus dat kan het niet zijn .
Toch wel. Deze palmsoort heeft het erg moeilijk met de combinatie van de warme huiskamer en de korte en donkere winterdagen. Het lijkt een hele poos goed te gaan en ineens zie je dit. Altijd in deze periode. Het is dat vertraagde reageren waar Han over sprak en de spreekwoordelijke druppel. Ik ben vrijwel zeker dat ook zonder vakantie hetzelfde was gebeurd op deze toch wel donkere standplaats.
Zoals gezegd heb ook ik nog geen roebelenii's zien herstellen van speerrot maar zover is het hier m.i. nog lang niet. Nu alsnog koel wegzetten lijkt me wat laat, de palm nu ze licht mogelijk wegzetten en weer voldoende water geven lijkt me het enige dat je nog kunt doen.
Grt
Niek
Ik denk dat je gelijk hebt en zeker bij mij in huis . Ik heb vloerverwarming en het is dus constant 21 graden in huis .
en het is redelijk donker omdat hij niet voor het raam staat daar en omdat wij een hele week weg waren is het daar nog donkerder dan normaal geweest .
Iedereen bedankt voor de tips . Ik heb hem nu redelijk veel water gegeven en morgen gaat hij voor het raam .