Patty schreef:Ligt het nou aan mij of is er iets misgegaan met het plaatsen van de foto?
Patty
gingidd iets mis. Foto is geplaatst
Patty schreef:Ligt het nou aan mij of is er iets misgegaan met het plaatsen van de foto?
Patty
![]() | 2 bedankjes |
![]() | 2 bedankjes |
![]() | 24 bedankjes |
![]() | 2 bedankjes |
palmgek schreef:Half jaar terug mijn eerste exemplaar aangeschaft. Mooie plant, 8 stammetjes met elk een bloem erin. Schitterend om te zien, een echte blikvanger in de woonkamer. Maarja, na een aantal dagen begonnen er bloemen te verdrogen. En zo bleef er na een maand weinig meer van over, mijn eens zo mooie heliconia was nog slechts een verdorde bos takken.
(Sterft deze plant net als een banaan af nadat deze gebloeid heeft?)
Ik heb hierop de schaar gehanteerd en alle 8 de stengels tot op 3 cm boven de grond gekortwiekt. Enkele dagen later stonden er 3 nieuwe uitschieters boven de grond. Die hier ook best snel groeien, zelfs zonder kweeklamp of andere kunstgrepen. Inmiddels zijn het er 7 geworden en de oudste zijn met hun vijfde blad bezig. Tot nog toe groeien de bladeren steeds hoger en blijft er niets steken. Ik zal het de komende tijd is in de gaten houden, hopelijk blijft de plant zo groeien, en krijg ik wellicht nog bloemen.
![]() | 459 bedankjes |
![]() | 2 bedankjes |
![]() | 459 bedankjes |
![]() | 3 bedankjes |
marcohoogland schreef:Hallo,
Het is idd zo dat iedere stengel heliconia na dat hij gebloeid heeft afsterft.
Je kunt ze beter helemaal wegknippen als de bloem uitgebloeid is, krijg je sneller nieuwe scheuten.
![]() | 459 bedankjes |
![]() | 14 bedankjes |
Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten