Slappe Colocasia's

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Re: Slappe Colocasia's

Berichtdoor p e t e r op 09 nov 2012 14:28

djoeke schreef:Mijn speciale beginnen hier ook slap te hangen maar dat kopt wel weer goed hoop ik

Ik hoop het ook voor jouw Bart, zo oud is die toch nog niet hé :fluiten:
Misschien eens zo'n blauwe pilletje proberen, ze verkopen die bij de apotheker :lol:
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
p e t e r
Beheerder
Beheerder

447 bedankjes

Berichtdoor Rico op 09 nov 2012 17:12

:lol: :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Rico op 17 nov 2012 21:57

Hier doen de planten het weer super!
Kan haast niet anders dan dat ze het gewoon te koud hebben gehad in de garage. Ze hebben alle 4 een nieuwe blad en de volgende zitten er al weer aan te komen. De Esculenta heeft er nu zelfs al twee en de pink china heeft ook nog een nieuwe scheut gevormd.

Laat het voorjaar maar komen, kan niet wachten tot ik mien skatjes in hun volle glorie in de tuin kan bewonderen :lol:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Rico op 29 dec 2012 21:36

Even nog weer een vraag.

De Colocasia's deden het heel erg goed, maar nu beginnen ze weer gek te doen. Als ze 1 blad vormen sterft het oude gelijk af. Dus heb nu eigenlijk continu planten met maar 1 blad. :? Als ze dit volhouden tot het voorjaar en dan buiten goed gaan groeien is er niks aan de hand, maar ik ben bang dat ze dit geen 3 maand meer vol houden.

Het is nog steeds ongeveer 20 graden op de kamer, ze staan voor een raam (helaas wel op het noord/oosten) en ik geef elke week een heel klein beetje water zodat de grond tussendoor bijna helemaal uit droogt.

Is dit bij mensen die planten wel fatsoenlijk de winter door krijgen ook zo?

PS. Er zitten wel wat van die groene luizen op de planten, maar die wrijf ik elke keer voorzichtig kapot.
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 29 dec 2012 22:30

Is vrij normaal Rico, is bij iedereen wel zo. Ik zou wel oppassen met watergift want ze rotte heel erg snel en makkelijk. Beter te droog dan te nat, het gaat zo snel en je kan meestal niks meer doen. heel belangrijk is echt zoveel mogelijk licht geven en als je de luchtvochtigheid omhoog kan brengen is ook heel goed ! Ook niet overdrijven met warmte, ik heb het gevoel dat als ik het warmer maak dat ze het moeilijker krijgen omdat ze wel willen groeien maar de omstandigheden te slecht zijn zoals te weinig licht en luchtvochtigheid. Begrijp je, we kunnen ons best doen zo goed mogelijke omstandigheden te geven maar ideaal zullen we nooit bereiken, anders zouden ze er ook niet zo slecht uitzien he en mooi staan zoals buiten in de zomer ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Ivan op 30 dec 2012 02:16

hier niet zo en zag zojuist recent weer een nieuw blad gevormd, ding groeit langzaam maar groeit netjes door :)
Ivan

65 bedankjes

Berichtdoor shusui op 30 dec 2012 12:43

Bij planten die uit volle grond komen en voor de winter opgepot worden is het vrij normaal hoor dat je er nooit veel bladeren op hebt. Hier hebben de meeste van die soorten continue 1-2 bladeren en dat gaat goed zo. Zelfs als ze even geen bladeren hebben is het geen probleem (zolang de knol niet rot is).

Planten die in pot zijn gekweekt houden veel meer bladeren in de winter, zeker de Alocasia's.
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor Rico op 30 dec 2012 17:25

Bedankt voor de geruststellende reacties! :thumb_up:

Ik ga eens een aantal bakjes water op de kamer neerzetten, dat haalt de rv. ook wel weer een beetje omhoog.
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 30 dec 2012 17:35

Hier ook hoor Rico ;)
Er zit leven in maar telkens sterft het blad af net als er een nieuw uitkomt.

Ik hier een 3-tal soorten staan die net hetzelfde doen.
zoals de Esculenta, Black Magic en Jack's Giant
Op een andere plaats in de woning heb ik nog een Pink China die net hetzelfde doet.

De alocasia macrorrhiza heeft hier binnen geen last van.

Groeten,
Jean-Marie
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Rico op 30 dec 2012 18:37

Wat fijn om te lezen dat het er bij de echte profs net zo uit ziet als bij mij en ik me geen zorgen hoef te maken :lol: :thumb_up:
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?