Witte uitslag washingtonia filifera

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Witte uitslag washingtonia filifera

Berichtdoor palmvriend op 25 okt 2013 12:44

Beste palmvrienden,

Al sinds een jaar volg ik dit forum en het is altijd leuk om de topics hier te lezen. Rond die tijd ben ik ook begonnen met wat zaailingen. En je weet hoe het gaat dan :D. Tot aan de zomer ging alles goed, maar toen ik terugkwam van vakantie merkte ik dat mijn washy (F.) flink was gegroeid :) , maar ook dat er allemaal kleine witte schubben op de nieuwe bladeren zaten. Daarna begonnen de oude bladeren ook te verdrogen, in een sneller tempo dan er nieuwe bij komen...
De schubben lijken me te klein om luis te zijn. Ook zitten ze best los waardoor er in de bladoksels een soort ophoping van de schubben ontstaat. Bij de andere palmen die ik heb (ook de washingtonias ) zijn deze plekken er niet...
IMG_1734.jpg
IMG_1734.jpg (102.78 KiB) 1392 keer bekeken

IMG_1735.jpg
IMG_1735.jpg (89.96 KiB) 1392 keer bekeken

Hebben jullie een idee wat het is en wat ik ertegen kan doen?
palmvriend

0 bedankjes

Re: Witte uitslag washingtonia filifera

Berichtdoor Peleroly op 25 okt 2013 17:23

Niets om je zorgen over te maken. Het betreft een natuurlijke afzetting welke wel bij meer palmsoorten voorkomt. Vooral bij Chamaerops is dat vaak erg opvallend. De ene heeft het al wat meer dan de andere.
Peter
Peleroly

48 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?