Bromelia krijgt gele bladeren

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Bromelia krijgt gele bladeren

Berichtdoor Snuit op 16 dec 2013 16:30

Enkele dagen geleden heb ik een bromelia aechmea blue rain gekocht.
Deze stond in een koude kas toen ik hem kocht en de potgrond was door en door nat.
Nu staat hij enkele dagen bij mij in de woonkamer (waar het dus opmerkelijk warmer is dan in de koude kas waaruit hij kwam) en krijgt hij gele bladeren.
Vreemd is dat de bladeren op enkele dagen tijd geel worden, dus zeer snel.
Zou het temperatuurverschil hier de oorzaak van zijn of heeft dit een andere reden.
Wat kan ik hier aan doen, zodat ik mijn plant, die ik pas heb toch niet stuk moet zien gaan? :(

Alvast bedankt,
Paul
Snuit

0 bedankjes

Re: Bromelia krijgt gele bladeren

Berichtdoor turtleboy op 22 dec 2013 13:19

Grote temperatuurverschillen en vochtigheid zijn hier de oorzaak van terug koel zetten heeft nu niet meer veel zin dat maakt het alleen maar nog erger.
Schotel onder de plant met water in en daar weer een schoteltje omgekeerd in zodat de pot niet direct in het water staat zo creëer je een microklimaat dan nog regelmatig sproeien en afwachten.
Als je weer eens een plant koopt onder deze omstandigheden langzaam laten wennen aan een ander klimaat bijvoorbeeld eerst in een koele kamer en dan langzaam wat warmer veel succes.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Re: Bromelia krijgt gele bladeren

Berichtdoor de Haan op 23 dec 2013 23:20

Ik denk dat de wortels afgerot zijn, controleer dit even.
Koele ruimte/erg nat/grote kans op rot.
de Haan

40 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?