Rhododendroncicade op oleanders.

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Rhododendroncicade op oleanders.

Berichtdoor Sub T op 28 jun 2014 19:00

Drie jaar geleden trof ik plotseling een heleboel dezelfde beestjes op mijn oleander aan. Omdat de plant er verder perfekt gezond uitzag heb ik ze gewoon laten doen, en omdat ze er zo leuk uitzagen heb er nog enkele foto's van gemaakt. (zie foto)

Maar sinds ik enkele weken geleden een artikel met foto's gelezen heb over dit beestje, weet ik dat dat leuke beestje niet zo leuk is als hij eruit ziet :?

Het betreft namelijk de rhododendroncicade, en vanaf toen wist ik hoe het komt dat in de meeste rhododendrons vele zwarte schimmelende knoppen tussen staan. Google maar eens op rhododendroncicade als je het nog niet kent!

Het beestje zit blijkbaar soms ook op andere planten, bij mij dus op mijn oleanders. (die van bladstruktuur toch wat op rhododendrons lijken).

Nu vroeg ik mij dus af of die beestjes ook schade aan de oleanders kunnen berokkenen? in het verleden heb ik er nog niet veel van gemerkt maar toch..

Afbeelding
Sub T

138 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?