Zieke Kers

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Zieke Kers

Berichtdoor Itrme op 30 jun 2014 16:51

Al enige tijd staan er bij de moeder van mijn vriendin 2 kersenbomen. Helaas komen er elk jaar wel vruchten aan, maar deze vallen er in no-time af. Of ze rotten weg (kersenvlieg misschien?) waar je bij staat of ze ontwikkelen niet en vallen er gelijk na de bloei af.

Ook vind ik de kersenbomen er maar ziekelijk uit zien. Voornamelijk de onderste takken zijn niet vitaal, meer dood als levend. De grootste boom (boompje) heeft ook verschillende barsten in de stam waar hij regelmatig uit bloed. (bacterievuur?)

Ik heb onderstaand een paar foto's bijgevoegd van het grootste boompje, heeft iemand enig idee of dit nog op te lossen is met goede snoei of iets dergelijks?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Itrme

70 bedankjes

Re: Zieke Kers

Berichtdoor Dennis_S op 30 jun 2014 17:13

Gomziekte. Aangetaste delen wegsnoeien, maar als het in de stam zit, kun je de boom maar beter rooien.
Dennis_S

348 bedankjes

Berichtdoor Itrme op 01 jul 2014 09:49

Bedankt voor je antwoord Dennis_S, min of meer al wat ik dacht. Dat de boom het beste gerooid kon worden.....

Toch zonde evengoed, maar waarschijnlijk komt deze ellende uit de grond. Zit hier in Uden net op de breukrand, voor veel planten geen ideale grond. Veelal vochtig, veel stenen in de bodem en ook vrij compact op sommige plekken....

Toch wil de moeder van mijn vriendin het nog even aan een familielid vragen die hovenier is. Ze zal het wel zonde vinden van de boom (wat het ook best is).
Itrme

70 bedankjes

Berichtdoor birdwatcher op 02 jul 2014 12:50

birdwatcher

6 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?