Sikkimensis met dunne stam

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Sikkimensis met dunne stam

Berichtdoor Pietn op 09 apr 2010 16:44

Ik weet niet of ik er goed aan gedaan heb men sikkimensis in volle grond te plaatsen met een stamsteuntje maar ik heb dat gedaan omdat het een scheut is die deze winter naast de tot op de grond afgestorven moederplant omhoog gekomen is
ie is wel kerngezond maar heeft een immens dun stammetje en doordat ie in een kamer stond groeide ie naar het licht en begon ie naar de grond te gaan.
Bijlagen
Foto's-0022.jpg
Foto's-0022.jpg (165.41 KiB) 2644 keer bekeken
Pietn

7 bedankjes

Re: Sikkimensis met dunne stam

Berichtdoor philip op 09 apr 2010 18:39

Dag Piet
Je kan niet veel mis doen,wel zijn de temperaturen nog aan de lage kant(vooral s'nachts) om een
musa optimaal te laten groeien wel kan het zijn dat de in de kamer gevormde bladeren minder
bestand zijn tegen fel direct zonlicht,doch als de Sikkimensis begint te groeien in volle grond
gaan er nieuwe bladeren aankomen die wel goed bestand zijn.Veel succes en op tijd een foto
doorsturen.
Mvg Philip.
philip

11 bedankjes

Re: Sikkimensis met dunne stam

Berichtdoor Pietn op 09 apr 2010 21:54

Bedankt Philippe voor u reactie! Idd s'nachts kan het nog goed afkoelen maar echt doorvriezen denk ik niet meer. Idd de bladeren heeft ie allemaal gevormd in de onverwarmde kamer. Nu maar hopen dat ie rap aanslaat. Ik zal zeker wat foto's posten van zen evolutie

groeten Pietn
Pietn

7 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?