Australische laurier

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Australische laurier

Berichtdoor mediterra plants op 24 maart 2015 18:17

Hoi,

Vorig jaar heb ik zaden meegebracht van op reis. Het waren zaden van de australische laurier (Pittosporum tobira) deze kwamen allemaal op maar sneuvelden na een tijdje. Nu eind vorig jaar poging twee met verse zaden. Ik had een grote opkomst maar nu beginnen deze allemaal te verkleuren. Nu vraag ik me af wat er aan de hand is. Het zijn gele vlekjes. ze zijn allemaal opgekomen in zaai en stekgrond en krijgen niet te veel water, gewoon wat vochtig. Nu stonden ze ook onder een plantenkweeklamp. Nu is mijn vraag is dit een ziekte en hoe kan ik het probleem verhelpen om toch nog mijn nieuwe plantjes te redden weet iemand raad? Op de foto zie je de verkleuring. Ondertussen zijn er meer en meer plantjes aangetast.
Alvast bedankt
Bijlagen
P1000824.jpg
P1000824.jpg (142.47 KiB) 2451 keer bekeken
mediterra plants

5 bedankjes

Re: Australische laurier

Berichtdoor danny2 op 24 maart 2015 19:56

Lijkt mij spint te zijn....
danny2

148 bedankjes

Berichtdoor mediterra plants op 24 maart 2015 20:53

oei,
de plantjes lijken me zo jong om ze al te bespuiten met een middel tegen spint of kan dit geen kwaad?
mediterra plants

5 bedankjes

Berichtdoor danny2 op 24 maart 2015 21:06

Heb je effectief spint vastgesteld?
Zie je webjes en beestjes aan de onderkant van je bladeren?
Spuiten kan niet veel kwaad maar het lijkt mij beter om gewoon met je vingers alles af te wrijven, dan regelmatig broesen, spint kan niet tegen vocht , af en toe een tikje bruine zeep toevoegen doet ook wonderen.

groetjes danny
danny2

148 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?