Perzische slaapboom

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Perzische slaapboom

Berichtdoor henno op 24 jun 2015 19:03

Ik heb al een aantal takken en bladeren verloren van mijn Albizia, de bladeren lijken te verschrompelen, te weinig water of te warm lijkt me sterk aangezien het weer van afgelopen dagen wie weet hoe dit komt en wat er aan te doen?

Afbeelding
Afbeelding
henno

9 bedankjes

Re: Perzische slaapboom

Berichtdoor draco op 24 jun 2015 21:02

Is de boom kortgeleden aangeplant met een (kleine) potkluit? In dat geval lijkt het op uitdroging omdat bij warm weer en volle zon de wateropname via de wortels de versnelde groei niet kan bijhouden. Zorg voor voldoende water maar niet te vaak omdat de wortels anders kunnen rotten. Geef de plant schaduw zodat de verdamping via het blad vermindert.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Re: Perzische slaapboom

Berichtdoor henno op 25 jun 2015 16:39

Draco,
Ik heb de plant van het voorjaar inderdaad aangeplant en had toen niet een hele grote kluit dus dit zou best eens kunnen. Ik heb de plant op de meest zonnige plek gezet in de tuin, omdat ik gelezen had dat het een echte zon aanbidder zou zijn :roll: .

Hopelijk haalt die het want alle bladeren verschrompelen :(
henno

9 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?