Albizia lijkt af te sterven

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Albizia lijkt af te sterven

Berichtdoor Plien22 op 21 jul 2016 09:36

Na het verplaatsen vorig jaar kwam mijn Albizia traag op gang dit jaar, maar tot mijn vreugde zag ik wel bloemknopjes een paar dagen geleden.
Echter ook veel geel blad wat er af valt.
Ik heb gezocht hier op het forum wat het zou kunnen zijn, het is geen meniezwam denk ik want ik zie geen rode puntjes, waar dan ook.
Wat ik wel aan trof vind ik verontrustend om te zien maar miss is dat niet zo, vandaar de onderstaande foto's.
Alvast bedankt!
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (216.15 KiB) 2564 keer bekeken
image.jpeg
image.jpeg (235.49 KiB) 2564 keer bekeken
Plien22

34 bedankjes

Re: Albizia lijkt af te sterven

Berichtdoor draco op 21 jul 2016 11:36

Als de Albizia flink schot heeft gemaakt is het normaal dat de eerstgevormde bladeren worden afgestoten. Het toppen van de twijgen ontvangen doorgaans het meeste licht en zijn daardoor productiever voor de plant. Het bladverlies kan deels ook een gevolg zijn van een tekort aan voeding (mineralen). Deze worden dan voor hergebruik terugwonnen uit het vergelende blad alvorens dit afvalt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Berichtdoor Plien22 op 21 jul 2016 12:31

Dankjewel Han, dat stemt me weer wat hoopvoller dat ik dan toch nog bloei te zien krijg en hij niet het lootje legt.
Had het eigenlijk niet verwacht omdat hij was verplant dus was blij verrast.. :thai:
Plien22

34 bedankjes

Berichtdoor draco op 21 jul 2016 14:39

Door de verplanting kan de balans tussen het wortelstelsel en de kroon tijdelijk uit evenwicht zijn geraakt. De hogere temperaturen stimuleren de groei van de kroon terwijl het herstel van het wortelstelsel in de koelere bodem dit misschien niet kan bijhouden ?
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
draco

708 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?