Chamaerops humilis probleem met bladeren

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Chamaerops humilis probleem met bladeren

Berichtdoor bor op 24 mei 2010 17:54

Hallo allemaal,

Ik ben hier pas nieuw, en heb gelijk een vraag over 1 van mijn Chamaerops humilis .

Ik heb 2 van deze palmen in een bak in de tuin staan heb ze nu 2 jaar en heb ze steeds binnen laten overwinteren in een koele slaapkamer waar het rond de 15 graden is. Nu vertoond 1 van deze planten een probleem met de bladeren ze zijn niet meer zo mooi waaiervormig zoals ze eerst waren. Het nieuwe blad wat zich net ontvouwen heeft ziet er daarintegen wel prima uit. De planten staan niet in de volle zon maar wel wel op een plaats waar ze in de namiddag voldoende zon krijgen aangezien ik een tuin op het zuiden heb. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

palm.jpg
palm.jpg (203.79 KiB) 3083 keer bekeken

blad.jpg
blad.jpg (205.31 KiB) 3083 keer bekeken
bor

0 bedankjes

Re: Chamaerops humilis probleem met bladeren

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 27 mei 2010 17:30

De bladeren vouwen zich dicht, dit wil zeggen dat de plant zo weinig mogelijk vocht wil laten verdampen, dus ofwel krijgt die te weinig water ofwel heeft die een wortel probleem, wortelrot of iets dergelijks..
Haal hem even uit de pot en kijk eens naar de wortelkluit hoe die eruit ziet ?! Heb je deze ook lang genoeg laten wennen aan het licht bij het buiten zetten ?? Dus eerst zeker een week buiten in de schaduw zetten en dan langzaam steeds meer zon geven, direct van binnen naar buiten in de volle zon mag ook niet, dat kan ook de reden zijn.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor bor op 27 mei 2010 19:39

Ik heb de plant uit de pot gehaald een wortelprobleem lijkt mij het niet (zie foto's)

De plant staat niet in de volle zon hij krijgt in de namiddag wel zon aangezien het tuin op het zuiden is kan de plant ook niet echt ergens in de schaduw staan. Heb dit natuurlijk wel zoveel mogelijk geprobeerd. Dus misschien een waterprobleem? Hoe kan ik dit dan oplossen?
Bijlagen
HPIM1146.JPG
HPIM1146.JPG (201.31 KiB) 3039 keer bekeken
HPIM1147.JPG
HPIM1147.JPG (204.13 KiB) 3039 keer bekeken
HPIM1145.JPG
HPIM1145.JPG (191.01 KiB) 3039 keer bekeken
bor

0 bedankjes

Berichtdoor bommetje op 27 mei 2010 19:48

Je kunt hem ook ee parasolletje geven ;)

waterprobleem oplossen is simpel.. vaker water geven. Hij houd namelijk wel van vocht.
bommetje

26 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?