Hallo allen,
Mijn eerste post op dit forum. Sinds een tijdje ben ik vrij fanatiek met kamerplanten, lees er veel over maar heb nog niet veel ervaring.
Mijn persoonlijke favoriet is mijn Vriesea Fosteriana Red Chestnut. Nooit gedacht dat ik €35,- aan een plant zou uitgeven maar ik moest hem gewoon hebben. Ik hou dus al een tijdje mijn hart vast omdat hij er niet zo goed uit ziet.
De buitenste bladeren hingen er slapjes en verdord bij, en bij nadere inspectie ontdekte ik dat hij het water in de koker niet allemaal opnam. Er groeide zelfs een paddestoeltje in en het water stonk verschrikkelijk. Ik had ooit ergens gelezen dat er altijd wat water in de koker moest staan..
Ik heb het water toen afgegoten, de plant een weekje laten drogen en er nieuw water in gedaan.
Nu, een paar dagen later weer eens gekeken en nu kom ik er achter dat de binnenste bladeren allemaal los zitten. Ik kon ze er zo uitpakken. De onderkant is lichtbruin en het stinkt. Gek genoeg ziet het zichtbare gedeelte van de bladeren er nog steeds mooi en kleurrijk uit.
Lang verhaal kort.. ik baal als een stekker en weet nu niet wat ik het beste kan doen.
-De bladeren terug steken en hopen dat ze weer aangroeien?
-De bladeren weg gooien en het beetje plant wat er nog over is een kans geven?
-Misschien stekjes maken om er zo nog wat van te maken?
Of ben ik nu met een dode plant aan het ouwehoeren....
Alle hulp is welkom!
Met vriendelijke groet,
Geert