Goedemiddag palm-experts!
Laat ik voorop stellen dat ik helemaal nieuw ben in de palmenwereld. Ik ben dus echt een beginner! Onlangs een huis gekocht en het leek mij hartstikke leuk om voor de tropische sferen een palm in huis neer te zetten! De keuze op een Washingtonia Robusta was snel gevallen. Helemaal leuk natuurlijk.
Sinds een paar dagen hangt mijn palm er helaas een beetje verdrietig bij. Drie stengels hangen er slap bij en twee bladeren gaan "stuk".
Toen ik hem ontving heb ik hem meteen in een grotere pot gezet met speciale palm grond. Ook wat hydrokorrels onderin. Hij stond eerst naast de deur (rode kruis), maar ik heb de deur vaak op een kier staan en las dat hij niet zo goed tegen de wind kan, dus nu even verplaatst. De ramen zijn op het zuid-westen, dus genoeg zon (lijkt me). Het kan vrij warm worden in huis.
Weten jullie waarom de bladeren er slap bij hangen? Geef ik teveel water? Te weinig? Moet hij meer licht hebben of minder? Moet ik hem wat palmvoeding geven?
Ik hoor het graag! Zou zonde zijn als mijn eerste palm meteen na anderhalve maand al dood gaat. Op één van de stammen lijkt een groen knopje te komen, dus dat doet me dan weer vermoeden dat hij toch springlevend is.
Alvast bedankt voor jullie hulp!