palmboom ???!!!!!

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

palmboom ???!!!!!

Berichtdoor vanessa07 op 15 apr 2011 21:48

Hey, wie zou mij kunnen helpen ? Mijn palmboom zijn bladen worden bruin en weet niet of dit normaal is ? Hij staat in een bloempot en wel niet in de volle grond en deze winter heeft hij in de garage gestaan.Ik heb er echt geen idee van wat ik hiervan moet verwachten of hoe ik dit moet verzorgen. Heb deze namelijk kado gekregen . Alvast bedankt .
Afb0049.jpg
Afb0049.jpg (101.14 KiB) 2255 keer bekeken
Afb0049.jpg
Afb0049.jpg (101.14 KiB) 2255 keer bekeken
vanessa07
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 jan 2011 23:02
0 bedankjes

Re: palmboom ???!!!!!

Berichtdoor s.janssen op 15 apr 2011 21:54

Ziet er uit als een phoenix canariensis als ik het goed zie.
Waarschijnlijk stond je palm te koud, deze palm is namelijk niet winterhard en moet je dus naar binnen halen. Stond de palm wel licht genoeg?

Leuk kadootje een half dode plant
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
Avatar gebruiker
s.janssen
 
Berichten: 4407
Geregistreerd: 13 nov 2010 23:11
Woonplaats: Biddinghuizen NL
284 bedankjes

Re: palmboom ???!!!!!

Berichtdoor djoeke op 16 apr 2011 08:41

Volgens mij ook een canariensis , maar heb je geen betere foto ?
Neem eens een foto van de speer ( binnenste blad dat er als een speer uitkomt )
als dit nog mooi groen is zal hij er zeker doorkomen de andere bruine bladeren mag je er gerust afknippen .
Kunnen in de garage wel een paar graden min aan , de mijne heeft hier -3°gekregen in het tuinhuis .
Heb je hem direct in de volle zon geplaatst als hij uit de garage is gekomen want dan kunnen ze ook verbrand zijn van de zon .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: palmboom ???!!!!!

Berichtdoor palmgek op 16 apr 2011 09:17

Ik denk eerder aan een P. Roebelinii, verklaart ook meteen de verkleuring. Deze planten kunnen namelijk absoluut niet tegen koude. Beste om deze boven de 10 graden te overwinteren. Ik denk dat de garage te koud is geweest... In de volle grond zijn ze kansloos.

Groeten, Richard
Não faz mal!

2022 minimum 24,7 - maximum 33,6
2023 minimum 23,9 - maximum 34,0
Avatar gebruiker
palmgek
 
Berichten: 3690
Geregistreerd: 07 dec 2010 19:32
Woonplaats: Fortaleza Brasil
448 bedankjes

Re: palmboom ???!!!!!

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 17 apr 2011 03:21

T'is idd een slechte foto, dus duidelijkere foto zou handiger zijn. Maar het is toch een Phoenix canariënsis denk ik. Zoals ik het nu zie op deze foto is het voor mij zonnebrand en geen vorstschade. Waarschijnlijk direct van binnen naar buiten geplaats in teveel zon. Al wat bruin is is verloren en mag je snoeien. Binnenin ziet het er nog goed uit als ik goed kan zien...
Als je een palm na lange tijd binnen staan terug buiten wilt plaatsen moet deze altijd eerst terug wennen aan het vele licht en de zon (UV) Daarom moet die eerst een paar dagen, week of meer in de schaduw staan, die tijdspanne is wat afhankelijk hoe zonnig die dagen zijn. De grijze en bewolkte dagen zijn het beste om terug buiten te plaatsen ! Door deze verbranding zal hij ook in shock kunnen zijn en daardoor dan niet groeien voor een tijd, ik zou hem op een warme schaduw plaats zetten en hem met rust laten want hem steeds verplaatsen maakt het niet beter, dan is het wachten tot die weer begint te groeien, meer kan je niet doen Vannessa ! Succes !
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3832
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes


Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron