Rood/bruine blaadjes mango plant

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Rood/bruine blaadjes mango plant

Berichtdoor Julien op 13 okt 2011 11:59

Ik heb een aantal weken terug een mango geplant, het is allemaal prima gegaan en nu is het een plantje van hooguit 10-15cm hoog, en het heeft zo'n 4 blaadjes.
De blaadjes waren eerst lichtgroen/groen, maar nu hebben ze een rood/bruine gloed.
Is dit normaal? Of komt het omdat er wat minder zonlicht is de laatste tijd.
Ik heb de plant binnen staan dus aan de temperatuur zal het niet liggen, denk ik.
Julien

0 bedankjes

Re: Rood/bruine blaadjes mango plant

Berichtdoor Itrme op 13 okt 2011 17:13

Ik neem aan dat je blaadjes nog redelijk jong en fris ogen en aanvoelen. Pas na enige tijd zullen de bladeren stevig te worden. En dan begint het gezeur pas. Ik heb al meerdere mango's geplant. zowel biologische als gewone en ze zijn tot nu toe allemaal doodgegaan na de 20 cm te hebben bereikt :(
Itrme

70 bedankjes

Re: Rood/bruine blaadjes mango plant

Berichtdoor bert op 15 okt 2011 09:33

Mijn plantje is ongeveer 20 cm hoog. Hij heeft de hele zomer buiten gestaan, ik dacht even dat hij doodging en toen heb ik hem in de kas gezet. Er kwamen weer nieuwe loten aan. Ik laat hem in de garage overwinteren. Ook bij mij zit er een rood/bruine gloed op de blaadjes.
bert

0 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?