Muizen

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Muizen

Berichtdoor Grad85 op 15 maart 2012 13:47

Nou heb dus last van die kl*te beestjes in mijn serre.
Ze graven nesten in mijn potten,tot nu heb ik 6 beschadigde planten,zowel palm als citrus.
Schijnen wel een voorkeur voor hogere plaatsen te hebben,alleen op de tafels zitten ze aan mijn planten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier mijn trachy princeps :evil:
Heb er van de week wel een gevangen,graaft dus geen holen meer.
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Re: Muizen

Berichtdoor loowie op 15 maart 2012 13:54

Ik heb er hier ook al een paar te pakken, maar gelukkig nooit aan m'n planten gezeten.
Ziet er behoorlijk heftig uit :o
loowie

19 bedankjes

Berichtdoor ick op 15 maart 2012 14:29

Doen 'gewone' (huis)muizen dat ook, die gangenstelsels bij planten graven? en eten ze dan ook de ondergrondse delen van je planten weg? of zijn het hier ook woelmuizen/ratten?
Wel een gek gezicht bij binnenplanten!

In mijn tuintje worden steeds hele gangenstelsels gegraven, ik moet soms oppassen dat ik er niet inzak... Ook worden de wortels van de planten in de volle grond weggevreten, da's vooral erg vervelend. Naar mijn idee wordt dit gedaan door gewone huismuizen, tenminste, ik zie ze wel eens zitten en ze zien eruit als de huismuizen die hier 's winters ook in huis zitten.
We kunnen er helaas geen gif tegen strooien, want onze kat, die ze meestal niet vangt (hij is er eigenlijk best bang voor) vangt er dan soms ineens wel een paar...

Wat ga jij eraan doen?

groet, rick
ick

71 bedankjes

Berichtdoor Grad85 op 15 maart 2012 17:26

Heb overal tussen de potten op de tafels,stukken karton met muizelijm gelegd,zo heb ik er al 1 gevangen.
Denk dat hier een vrouwtje aan het werk geweest is,in een van de potten vond ik onderin een nest met bladeren.
Wat voor soort het is ? leek mij een gewone veld/huismuis.
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?