speer van trachycarpus breekt af

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

speer van trachycarpus breekt af

Berichtdoor peeee op 14 apr 2012 21:38

Ik heb een aantal zaailingen van de trachycarpus, deze staan bij een kennis in een kas en zijn ongeveer 4 jaar oud.
Nu zijn er sommige bij waarvan de speer er gewoon groen uitziet maar die je er wel uit kunt trekken, het lijkt mij echter geen speerrot.

De speer breekt eigenlijk af alsof hij op een andere manier aangetast is dan door speerrot.

Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.
peeee

0 bedankjes

Re: speer van trachycarpus breekt af

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 15 apr 2012 01:03

Ja, je trekt te hard ! :roll: Gezonde speren kun je ook lostrekken hoor.
Controleren van de speren doe je door te voelen i.p.v. trekken. Trekken vind ik eigenlijk een verkeerd woord want dan krijgen de mensen sneller de neiging om echt te gaan trekken...
Gewoon met twee vingers en heel lichtjes voelen. Bij speerrot komt de speer gewoon bijna vanzelf los, de minste aanraking is meestal genoeg.
En als de speren nog groen zijn dan ga je er toch niet aan trekken he ? :?

Trouwens :welkom: op het forum Peeee
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Re: speer van trachycarpus breekt af

Berichtdoor cpo op 15 apr 2012 12:36

oh oh oh dit is erg, haha en ook wel grappig eigenlijk. Trek je echt zo hard aan de speertjes?? De zaailingen die ik in de volle grond had staan hoefde ik inderdaad echt geen kracht voor te zetten, de rotte speertjes trok ik er zo uit, maar waarom in godsnaam aan groene gezonde speren gaan trekken is ook mijn vraag???
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
cpo

52 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?