Witwordende bladen aan citrus

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Witwordende bladen aan citrus

Berichtdoor krista op 30 mei 2012 20:15

Ik heb verschillende citrusboompjes. Ongeveer de helft van de boompjes, waaronder gezaaide, gestekte, en mijn dure Curafora en Thomasville krijgen steeds witter wordende bladeren. De laatste 2 staan nu in de volle grond.
Gegeven voeding zijn af en toe Hortensia mestkorrels , universele organische mestkorrels en eens per week vloeibare Citrus Focus.
Neem aan dat het toch om een gebrek aan een bepaalde stof gaat.(ijzer?) Juist af en toe wat Hortensia mest om meer ijzer te geven.
Wat kan ik nog meer doen of laten om dit lelijke euvel op te lossen.
Dank alvast voor reactie,
Chris
krista

4 bedankjes

Re: Witwordende bladen aan citrus

Berichtdoor Itrme op 30 mei 2012 20:17

Als ze echt wit worden, dus het gehele blad en niet alleen de nerven of alles buiten de nerven dan zal het toch echt iets anders zijn...

Heb je een foto van de planten?
Itrme

70 bedankjes

Re: Witwordende bladen aan citrus

Berichtdoor Grad85 op 30 mei 2012 21:06

Foto,s vertellen inderdaad meer.
Van een gebrek aan ijzer worden je bladeren inderdaad wit,maar dan is dit al langer aan de gang.
Eerst worden ze lichtgroen met donkergroene nerven,daarna wit en gaan ze dood,ijzerchelaat helpt.
Heb je ze niet te vroeg in de felle zon gezet ? kan ook nog,krijg je ook witte plekken die uit breiden over het hele blad.
Gr Grad
Grad85

21 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?