Dopluis. Gehad of...

Ziet jouw plant of boom er momenteel minder goed uit of heb je last van ongedierte op je planten? Stel dan hier gerust je vragen hoe je je planten weer gezond kan maken.

Dopluis. Gehad of...

Berichtdoor Rico op 08 okt 2012 17:56

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen zomer een butia gekocht voor weinig, omdat deze veel last had van dopluizen. Als hij niet zo ver afgeprijsd was had ik hem niet meegenomen denk ik.
Ik heb hem twee keer behandeld. Hoe weet ik nu of ze allemaal kapot zijn? Bijna alle dopjes zijn wit geworden, maar er zit nog wel een enkel bruin dopje her en der.
Ik wil straks alle planten in de garage zetten om te overwinteren en heb dan weinig zin in een plaag van die troep op al mijn planten.
Iemand een idee?
Gr, Rico
Rico

163 bedankjes

Re: Dopluis. Gehad of...

Berichtdoor turtleboy op 08 okt 2012 19:03

Je kunt beter geen planten kopen die besmet zijn met allerlei ongedierte,voor je het weet is alles besmet en het bestrijden er van is niet makkelijk.
Heb hier een citrus met dopluizen en dacht dat ik er van af was maar heb er toch weer gevonden.
Gebruik zelf geen bestrijdingsmiddelen maar haal ze er handmatig af,een geduld werkje maar helpt wel.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Re: Dopluis. Gehad of...

Berichtdoor GeL op 08 okt 2012 20:15

Heb hier ook een tiental citrussen staan, dopluizen lusten deze wel. Mijn citrussen bespuit ik niet. Iedere dag, winter en zomer doe ik mijn check. Aangezien dat mieren , toch in de warmere maanden, luizen koloniseren zoek ik deze leukerds. Wanneer ik er één vind weet ik dat de (schild)luizen in de buurt zitten. mier en luis worden dan handmatig " verwijderd". Zo hou ik er controle over.

Gr,

Michel
GeL

200 bedankjes

Keer terug naar Plantendokter: wie weet raad?