Pauwlonia fargesii var. '?'

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Pauwlonia fargesii var. '?'

Berichtdoor Hitch op 23 feb 2013 13:50

Gisteren in een plantenzaak liep ik op 3 exemplaren van een 2 m hoogte van een gecultiveerde var. van de Pauwlonia fargesii. Deze dragen reeds op jonge leeftijd bloemen (wat ik kon aanschouwen doordat er reeds bloemknoppen in stonden op de voor de rest kale stammen) en ze zouden ook uitbundiger bloeien. Ze zouden ook sneller bloemknoppen aanmaken en hebben daar geen echt hete zomer voor nodig en de gevormde bloemknoppen zouden ook niet zo snel kapotvriezen tijdens de winter. Jammer genoeg ben ik vergeten hoe deze nieuwe var. juist noemt. Ze hadden er slechts 3 exemplaren van en er zouden er ook geen meer binnenkomen dit jaar omdat het aanbod nog heel erg klein is. Dat was ook aan de prijs te zien,... 70€. Ik vermoed dat de planten op de kwekerij worden gehouden tot de eerste bloei, anders zouden ze toch ook kleinere exemplaren kunnen aanbieden?
De hoogte zou 10 tot 15 m zijn op volwassen leeftijd wat ik wel wat jammer vond. Ik hoopte dat ze kleiner zouden blijven maar goed, ze bloemen dan toch ieder jaar normaal gezien wat toch ook al geweldig is.
Nog iemand die deze al is tegengekomen en de juiste benaming misschien wel nog weet?
Hitch

156 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips