marseille

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

marseille

Berichtdoor pascal op 04 jul 2010 21:42

Ben op zakenreis in Marseille,

Hier staan super veel mooie palmen maar kan geen goede zaden vinden :( zijn nog groen en hangen op de boom... zijn vooral Chamaerops humilis, maar hier en daar ook phoenix canariensis (voor zo ver ik ze kan herkennen). Zie ook veel waaiervormige 1 stammige palmen, ik denk Washingtonia robusta maarja ken er niet zo veel van.

zie ook veel bloemen die gewoon verwelkt (zwart ingdroogd) zijn.

zou ik gewoon een paar van die groene zaden mee nemen of heeft dit geen zin.

heb ook een paar wilde zaailingen zien staan, mss eentje meenemen maar zie totaal niet wat voor iets het is (zeker niet bij zaailingen)
Laatst bijgewerkt door pascal op 04 jul 2010 22:55, in totaal 2 keer bewerkt.
pascal

1 bedankjes

Re: marseilles

Berichtdoor erna op 04 jul 2010 22:41

hallo,

Ik zou toch in ieder geval foto's nemen van de boom of plant waar ze naast of onder liggen (zowel voor zaad als zaailingen ) Zo kun je later de juiste benaming van de palm opzoeken.
beste groetjes, en succes in Marseille

Erna
erna

374 bedankjes

Re: marseille

Berichtdoor pascal op 04 jul 2010 22:57

ja foto's trek ik zeker genoeg, maar de zaden die op de grond liggen zijn allemaal rot (denk dat die van vorig jaar zijn ofzo). De rest hangt nog op e bomen en ziet groen. Zal er morgen eens foto's van maken als ik nog tijd heb voor een wandeling. Zou ik er evengoed een paar plukken?
pascal

1 bedankjes

Berichtdoor amourath op 05 jul 2010 09:02

Je bent er gewoon op een slechte moment, de zaden aan de bomen zijn nog niet rijp. Ik ben vorig jaar in november naar Athene geweest, toen waren alle zaden rijp om te plukken. Ik vrees dat die groene zaden neit verder gaan rijpen als je ze plukt maar goed, je hebt niks te verliezen zeker? :)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor pascal op 05 jul 2010 11:50

achja heb er gisteren toch een paar geplukt. Die zijn beetje bruinig aan het worden. Vlak voor ik vertrek zal ik er nog een paar plukken en dan zullen we thuis wel zien of er iets uit komt. Ik hou toch niet zo van chamaerops humilis.

eind augustus ga ik op vakantie, hopelijk zijn ze dan al een beetje rijper.
pascal

1 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips