Palmenweek Floralux West vlaanderen

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Palmenweek Floralux West vlaanderen

Berichtdoor Dejagere op 08 apr 2011 19:29

Tot en nu zondag 10 april is het palmenweek bij Floralux met 10 procent korting op alle buitenpalmen .Er is een Kortingsbon van 5 euro te vinden in het Laatste nieuws van vandaag.Is er al iemand geweest?Zijn er koopjes met deze actie of mooie soorten?Ik raad wel aan om de palmen goed te inspecteren voor over te gaan tot de aankoop;
Dejagere

45 bedankjes

Re: Palmenweek Floralux West vlaanderen

Berichtdoor Christophe op 08 apr 2011 19:38

Amourath komt er vaak. Zelf wil ik er ook eens naartoe maar het is niet bij de deur ... :?
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor erna op 08 apr 2011 20:00

Hallo,
Wij zijn er woensdag geweest toen we daar in de buurt waren. De palmen worden inderdaad verkocht met 10 proc. korting, maar ik had sterk de indruk dat ze ook duurder waren geworden.
Heb wel nog een brahea armata gevonden voor 49 euro - korting, denk zelfs dat ze verkeerd geprijsd waren, want enkele iets grotere exemplaren die wat verder stonden werden verkocht aan meer dan 200 euro...
Ze hebben wel alles verplaatst. Daar waar vroeger de zakken potgrond enz. stonden, hebben ze nu de palmen neergezet. Dus achteraan in de linkse hoek. Er waren wel enkele mooie olijfbomen aan een goede prijs.
Helaas hadden ze niet de lavasteentjes, waar we eigenlijk voor kwamen..
groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 08 apr 2011 20:07

erna schreef:verkocht met 10 proc. korting, maar ik had sterk de indruk dat ze ook duurder waren geworden.

Het lijken de huishoudelijke boodschappen in de supermarkt wel... :lol:
orinoco

78 bedankjes

Berichtdoor koen op 08 apr 2011 21:45

Hallo,

Ben er vandaag ook wezen shoppen.
In het heengaan werd ik nog aangereden ook (ben wel in mijn recht). Gelukkig was het open tot 20 u, anders stak ik alle korting in kilometers onverrichterzake wegens al het tijdsverlies met het invullen van de aangifte ter plaatse..

Alles is er inderdaad verplaatst en het is niet beter. SLORDIG ! Je moest wel uitkijken voor de interessante aanbiedingen, als leek miskoop je je zeker. Ik heb geen Waggies, gezien, vroeger hadden ze daar vele mooie kleine frisse exemplaartjes van. Trachycarpus Fotunei noemen ze daar nog altijd Chamaerops excelsa.

Gelukkig dragen de verkopers nu naamplaatjes met welke taal ze spreken, ik kan niet verdragen dat ik in mijn eigen land Frans moet praten tegen een verkoper, in een winkel waar ik te gast ben en koop als Nederlandstalige. Er zijn daar nog altijd verkopers immers die geen Nederlands kennen.

(Floralux ligt dicht tegen de Franse grens).

Erna, ik heb het ook gezien van die Brahea, die kleine waren zeker ondergeprijsd, maar ik heb al één, dus heb ik geen gekocht. Erna, er stonden wel grotere goedkope exemplaren van Phoenix Canariensis.

Omdat ik het achterste deel van de tuin verder inricht had ik één en ander te kopen.

Wat heb ik gekocht ?

Jubaea Chilensis, stam 30cm, hoogte 55cm 45 euro.
Drie Chaemerops humilis 60 cm hoog 17 euro 't stuk,
Eén Chameroms h. cerifera, mooie blauwe. iets van 39 euro.
Een Sabal Minor, 40cm hoogte, stond in een verloren hoek ongeprijsd, kreeg die voor
9 euro)
(de korting is bij deze prijzen niet afgetrokken).

Verder ben ik een beetje bang om één en ander in de grond te steken. Ik woon op 15 km van de zee, maar ik zal mijn Butia Capitata NIET in de grond steken na het lezen van de ervaringen hier. Wat probeer ik wel ? de Brahea en de Jubaea,. Daar zorg ik zeker voor 'n afdak, en als het echt koud wordt, komt er vliesdoek en kertsverlichting bij. De kleine Sabal durf ik ook nog niet in de grond steken. Butia en Sabal in pot dus.
Er stonden ook nog mooie Washingtonia's, redelijk geprijsd voor de grootte.

Verder heb ik nog 5 potjes Nieuw Zeelands Vlas gekocht voor de border.

Dit was Floralux voor mij, dit voorjaar.

Groetjes, Koen
exotisch tuinieren is een filosofie.
koen

31 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 08 apr 2011 22:07

Hey Koen,

In het heengaan werd ik nog aangereden ook

:shock: Hopelijk niet al te erg? :?

Trachycarpus Fotunei noemen ze daar nog altijd Chamaerops excelsa.

Dit komt hoogstwaarschijnlijk van de kwekerij uit. Deze planten komen (denk ik) uit Spanje/Italië en daar spelen ze wat met de naamgevingen van palmen. Een bedrijf hier uit de buurt noemt hun Trachy fortunei ook nog altijd Chamaerops excelsa. De Butia capitata noemen ze Australische cocospalm. Waarschijnlijk letterlijk vertaalt omdat deze in de Italiaanse kwekerijen Cocos australica heet, wat totaal verkeerd is natuurlijk. Er is maar één soort in het cocos geslacht en dit is de Cocos nucifera (Cocospalm).

Jubaea Chilensis, stam 30cm, hoogte 55cm 45 euro.
Drie Chaemerops humilis 60 cm hoog 17 euro 't stuk,
Eén Chameroms h. cerifera, mooie blauwe. iets van 39 euro.
Een Sabal Minor, 40cm hoogte, stond in een verloren hoek ongeprijsd, kreeg die voor
9 euro)

Mooi lijstje en zeker niet te duur! :thumb_up:

Veel plezier ermee!

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 09 apr 2011 12:28

Bij ons in Zeeland word je in het Duits aangesproken (zomer) en in de hoofdstad van
Noord-Holland ook 8-)
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor orinoco op 09 apr 2011 16:37

wsnbm schreef: in de hoofdstad van
Noord-Holland ook

:lol: :lol: :lol: Je bent ook een echte Rotterdammer,John...
Maar de werkelijke hoofdstad van NH is Haarlem ;)

Groet,Ben
orinoco

78 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips