turtleboy schreef:Mooie dieren,heb zelf ook al het nodige aan reptielen gehad maar schildpadden is altijd al mijn grote passie geweest en daar hou ik het nu ook bij naast mijn gifkikkers{één bak} en een vogelspin die ik van een collega heb gekregen.
Sulcata's zijn mooi maar veel te groot houd het nu bij stigmochelys pardalis die worden al groot genoeg.
grt,Bert
een spin hebben we ook in huis maar die is van mijn vriendin, dat doet me weinig. het is een brachyphelma maar meer weet ik niet. ben opgegroeid met grieken, moorse/russische landschildpadden. zelf vind ik de kolenbranders mooi, ook die met die rode koppen, daarnaast sulcata's. bezin me echter zeer goed voor ik begin vandaar dat ik die al ongeveer een jaar of 5 mooi vind maar er nog steeds niet zijn

had voorheen een zolderverdieping met schuine wanden en zodoende rondom alle reptielen; ruimte zat. nu een tussenwoning met een gewone woonkamer en dan kun je geen mega bakken meer hebben met zulke grote dieren. voorkeur is zodoende toch iets wat klimt en zodoende minder oppervlak naar verhouding gebruikt.
heb ook wat gelezen over reuzegecko's ( Rhacodactylus leachianus ), ook leuk maar wat een prijzen allemaal zeg, moet wel beetje hobby blijven óf ik moet iets echt helemaal je-van-het vinden. tot op heden niet het geval alhoewel de corucia zebrata toch wel erg interessant blijft