Isolatie serre - Winter/Zomer

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Isolatie serre - Winter/Zomer

Berichtdoor GeL op 18 apr 2012 18:58

Hallo,

Ieder jaar komt het leuke klusje 2 maal voorbij. Isolatie plaatsen en isolatie verwijderen.
Ik heb van die 10mm / 3cm Ø noppenfolie. De serre heeft 4 dakvensters + schuifdeur en is altijd goed te verluchten, ook met isolatie aanwezig.
Ik vroeg me eigenlijk af of er hier mensen zijn die de isolatie ook in de zomer gewoon laten hangen.
Er zullen waarschijnlijk wel nadelen aan verbonden zijn zoals de mogelijkheid tot het ontwikkelen van schimmels tss de isolatie en het glas alhoewel ik daar tot nu toe nog geen last van had gedurende de voorbije winters.

Reacties welkom!

Bedankt bij voorbaat,
Michel
GeL

200 bedankjes

Re: Isolatie serre - Winter/Zomer

Berichtdoor marc50 op 20 apr 2012 13:57

Hoi

Ik laat altijd de noordzijkant van de kas de isolatie hangen die ongeveer 3 centimeter van het glas zit opgespannen .
De andere zijkanten en het dak verwijderd ik steeds van de folie .

Heb tot nu toe geen last van schimmels , ik denk dat de serre goed te laten luchten de oplossing is .
Doe dit al 4 jaar zo .
Telers in grote kassen laten ook de zijkant - noorderkant van hun serre in bubbelfolie hangen .
Of misschien zijn er andere personen die meer ervaring hebben en ons kunnen wijzen op eventuele nadelen .

Grt

Marc
marc50

9 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 20 apr 2012 14:54

Doe hier hetzelfde alleen de noordkant laat ik hangen en vorig jaar een hele zijkant tot nu toe niets van schimmel kunnen ontdekken alles blijft mooi droog.
Daar mijn landschildpadden in het voorjaar en zomer ook gebruik maken van de kas laat ik het folie soms vrij lang zitten zeker als de temperaturen laag zijn of met een slechte zomer.
Heb alleen soms wat condens aan de buitenkant van het folie dus nooit tussen folie en glas en het kan vrij heet worden maar dan gaan de deur en twee ramen open.

grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor GeL op 01 mei 2012 20:53

Bedankt voor de reacties! Ik ben net terug uit vakantie in Italië, vandaar mijn laattijdige reactie. Ik probeer dit jaar de ganse zaak te laten hangen, scheelt me een pak werk :fluiten:

Gr,
Michel
GeL

200 bedankjes

Keer terug naar Nieuws en tips