bananen en washingtonia robusta

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

bananen en washingtonia robusta

Berichtdoor fordbully op 21 nov 2010 19:38

Vandaag naar Pelckmans te Lommel geweest en daar was vanal in aanbieding:

Basjoos van 0.5m stam aan €8 en 1m a 1m50 stam en goed dik aan €22, musella lasiocarpa met stam van meer dan 1m hoogte en met vele uitlopers errond aan €17,95 en washingtonia robusta duo stam met hoogte van ongeveer 50 cm en stamdikte 15cm voor €99.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Re: bananen en washingtonia robusta

Berichtdoor draco op 21 nov 2010 20:44

bij mij waren deze week de basjoo's gratis te verkrijgen , alle tussen 1 en de 1,5 m , en mooie stam
vind dit toch "dure prijzen voor de basjoo's hoor
als dit de richtprijzen zijn , dan ga ik volgend jaar volledig mijn tuin beplanten met basjoo's en dan een "basjoo" winkel openen

Afbeelding

ps : gelukkig hoeven ze niet zo duur weg te gaan bij mij , was tevreden met enkele mooie plantjes van Sylvie
draco

Berichtdoor amourath op 21 nov 2010 20:55

draco schreef:ps : gelukkig hoeven ze niet zo duur weg te gaan bij mij , was tevreden met enkele mooie plantjes van Sylvie

:thumb_up: en ik ben tevreden met de basjoos uiteraard!
Ik vind vooral de Washingtonia duur eigenlijk... de Musella is dan weer een koopje.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 21 nov 2010 21:34

ja die washingtonia's vind ik ook wel duur hoor
@ draco : ben niet benieuwd hoor maar welke plantjes heb je in de plaats ? mis .een fototje .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor Wimkoh op 21 nov 2010 21:52

Nou voor de washingtonia robusta wel heeeel erg duur. Zie hier bij onze oosterburen, vandaag even op hun site gekeken. Wel een aanbieding maar net zo groot maar met 2-3 stammetjes

washingtonia robusta 1.JPG
washingtonia robusta 1.JPG (38.28 KiB) 4186 keer bekeken
Wimkoh

33 bedankjes

Berichtdoor draco op 21 nov 2010 22:51

djoeke schreef:ja die washingtonia's vind ik ook wel duur hoor
@ draco : ben niet benieuwd hoor maar welke plantjes heb je in de plaats ? mis .een fototje .

ben met Sylvie overeengekomen om Strelitzia reginae en nicolae, nannorhops ritchiana zaailing voor de basjoo's
Maar Djoeke , het was mij niet zozeer om de plantjes te doen , voor niks was ook ok , maar zoals ik je reeds eerder zei , kan ik moeilijk tientallen km's rijden ( en benzine verbruiken ) om enkele basjoo's te komen leveren
Mocht Sylvie niks hebben om te ruilen , was het ook ok , omdat ze zelf tot hier kwam
Volgende keer beter , zal jullie laten weten als ik nog iets heb
draco

Berichtdoor fordbully op 21 nov 2010 23:44

De washingtonia's waren wel stamhoogte 50cm, geen idee als dit duur is €99 voor duostam. Ik heb in Nl een robusta gezien met stamhoogte 80 cm voor €225 dus....

De musella vond ik dan wel goedkoop zeker met stam van 1m tot 1m50 voor geen €20 en met miss wel 10 scheuten errond. De basjo's vond ik wel meevallen €20 ongeveer voor zulk dikke stam en zo groot dat is toch de prijs die je betaalt overal bij bananen en palmen verkopers. Ja... ik vond het jammer dat ik jou basjo's die gratis waren niet kon ophalen, de afstand was te ver voor mij. Zelf koop ik enkel scheuten van €2 of zo want basjo's groeien toch goed dus koop zelf nooit grote musa's.
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor amourath op 22 nov 2010 09:36

fordbully schreef:De washingtonia's waren wel stamhoogte 50cm, geen idee als dit duur is €99 voor duostam. Ik heb in Nl een robusta gezien met stamhoogte 80 cm voor €225 dus....

Da's duur ja (en die 2e prijs is véél te duur) want het is wel een snelgroeiende palm eh.
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor fordbully op 22 nov 2010 10:38

dan mag je me eens een pb sturen met een goed adres waar ik deze kan aankopen grote stam met lagen prijs ;)
fordbully
Bedrijven

25 bedankjes

Berichtdoor amourath op 22 nov 2010 11:00

fordbully schreef:dan mag je me eens een pb sturen met een goed adres waar ik deze kan aankopen grote stam met lagen prijs ;)

Bij jou in de buurt heb ik geen idee (daar kunnen anderen je vast mee helpen) maar in Floralux heb ik vorig jaar getwijfeld over eentje met drie stammen, zo'n 60 cm stam elk en ik dacht dat die 40€ was toen...
Nu hebben ze die trouwens niet in hun assortiment, die komen pas terug in het voorjaar.
amourath

112 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips